SOCIAL MEDIA A PR. Rozstrzygnięcie konkursu

dodano: 
25.02.2016
komentarzy: 
0

Nagrodą w konkursie były książki Marcina Żukowskiego „Twoja firma w social mediach”, które trafią do Pań Sylwii i Gabrieli oraz Pana Norberta.

Zadanie konkursowe brzmiało: napiszcie, w jaki sposób można zastosować social media w public relations. Trzy najciekawsze propozycje, które prezentujemy poniżej, nagrodzimy książkami. Z laureatami skontaktujemy się drogą mailową. Serdecznie gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu!

„Twoja firma w social mediach” to podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jego autorem jest Marcin Żukowski - ekspert mediów społecznościowych, wykładowca oraz team leader agencji interaktywnej Mint Media, trener Akademii PRoto - przypominamy, że można jeszcze zapisywać się na szkolenie z social mediów z Marcinem Żukowskim już 29 lutego w Warszawie.

Na 190 stronach Żukowski wyjaśnia zasady skutecznej komunikacji, bazując na doświadczeniu firm z Polski i zagranicy.

 

Norbert
Social Media w działaniach PR może wykorzystać organizacja non-profit. Social Media posłużą jak płaszczyzna do rozpowszechniania treści drogą wiralową. Podobnie dzięki funkcjom jakie oferują różne portale np. facebook organizacja może wytyczyć ramy czasowe w jakich dany event się odbywa oraz prowadzić regularną komunikację poprzez odpowiadanie na komentarze.

Ciekawie także prezentują się możliwości jakie posiada instagram. Bardzo dobre narzędzie do promocji miast. Na instagramie można publikować fotorelacje z ważnych wydarzeń mających miejsce w mieście i odpowiednio je tagować, dzięki czemu trafią bezpośrednio do osób zainteresowanych. Dobrze wykonane zdjęcia i zamieszczone w ciekawej formie przyciągną komentujących, przez co miasto może z nimi rozpocząć konwersację, co jak wiadomo ociepla wizerunek i internauta zaczyna postrzegać miasto jako przyjazne. Zwiększa się prawdopodobieństwo, że zostanie turystą, czyli w pewnym sensie wesprze miasto finansowo.

Sylwia
Każdy człowiek lubi być wyjątkowy. Kochany, lubiany i czuć się mądry. Jeśli będzie czuł, że dana firma daje mu to, czego oczekuje, bądź jeśli jej nie zna, ma poczucie że firma jest sympatyczna, pracują tam mili ludzie, doceniają inteligencję bądź pomysłowość obcego człowieka - firma zyskuje potencjalnego klienta.

Aby do tego doprowadzić, sądzę, że należy w luźnej formie jaką oferują social media, komunikować się z potencjalnymi klientami poprzez: konkursy i piękno. Piękno? Otóż tak. Piękno zdjęć. Piękno słowa, które zamieszczamy w social mediach. Nigdy nie mogą to być wulgaryzmy, nigdy fochy itp. A gdy będzie taka potrzeba (jakaś wpadka czy spięcie), koniecznie należy iść na kompromisy.

Fajnie byłoby posiadać jakieś gadżety reklamowe, które potencjalni klienci mogliby otrzymać za banalną aktywność w social mediach. I coś specjalnego, dla tych którzy biorą udział/wygrywają, w ciekawych konkursach ogłaszanych w social mediach. Poza tym, warto wymyślić jakąś szerszą akcję związaną z social mediami, ale wykraczającą poza nie. Np. konferencja itp. a social media potraktować jako słup ogłoszeniowy, jednak z marchewką na końcu (interesującą nagrodą za zaangażowanie w projekcie czy wywiadem publikowanym na łamach magazynu, bloga, portalu itp. sprofilowanym pod daną firmę ).Warto też dzielić się na nich jakąś wiedzą (związaną z profilem firmy). Ludzie są bowiem różni i jednemu wystarczy śmieszny mem, ale drugi potrzebuje czegoś głębszego.

Gabriela
Po pierwsze jestem osobą, która właśnie social mediami zajmuje się w naszym kole PR-owym „Inspiar” na UG - choć stawiam dopiero pierwsze kroki i uczę się. Dzięki nim udało nam się zebrać osoby na spotkanie rekrutacyjne koła, bo tradycyjny sposób, czyli rozwieszenie plakatów informacyjnych, został zablokowany przez władze uniwersyteckie i papierologię. Wtedy to właśnie social media przybyły mi z pomocą - w tym wypadku akurat głównie facebook, utworzenie wydarzenia, udostępnianie postów, itp. Dzięki temu sytuacja została uratowana. Po drugie, gdybym miała zastosować social media we własnej firmie, to wykorzystałabym je na kilka sposobów:
1. Pomagają w utrzymywaniu kontaktów zarówno oficjalnych jak i prywatnych
(fb, Instagram, snapchat) co pozwala na dobre relacje nie tylko wśród własnego zespołu, który czuje się dzięki temu bardziej „rodzinnie”, ale również w pielęgnacji stosunków z klientami. Dzięki social mediom możemy o sobie co jakiś czas przypomnieć.
2. Promocja, promocja i jeszcze raz promocja! Wypromowanie własnej działalności, produktu, a nawet osoby, na dużą skalę jest bardzo trudnym zadaniem. I tu właśnie z pomocą przybywają social media, które są ogólnodostępne a do tego rozpowszechnione i rozpoznawalne na całym świecie kanały pozwalają na działanie nie tylko w bliskim otoczeniu, ale w zasięgu nawet globalnym!
3. Firmy wykorzystujące nowe kanały komunikacji, możliwości marketingowe itp. są lepiej przyjmowane w społeczeństwie, gdyż idą z duchem czasu, a lepiej inwestować, kupić... coś od kogoś kto „jest na miarę naszych czasów” i tu znowu social media dają nam możliwości nie tylko pokazywania jak innowacyjne sposoby mamy, ale również, że o innowacyjności mówimy w innowacyjny sposób.
4. Social media pozwalają na utworzenie więzi, bliskości, pewnej intymności, czyli tego co jest ważne w każdej firmie i biznesie, mianowicie bezpośrednie i JEDNOSTKOWE  potraktowanie klienta/odbiorcy.
 
Zapewne jest jeszcze milion innych zastosowań social mediów w biznesie, prawdopodobnie można byłoby napisać o tym całkiem niezłą pracę i rozpisać zastosowanie każdego z medium na innym polu. Prywatnie oczywiście przyznaję się, że wszystko ma swoje wady i zalety,
i w życiu osobistym nie powinniśmy dać się zwariować facebookom, Instagramom i innym snapchatom - wszystko jest dla ludzi, jednak dziś ludzie zatracają się w tym tak bardzo,
iż zaciera im się granica między rzeczywistością a życiem wirtualnym - ale to taka dygresja. W biznesie natomiast trzeba bezwzględnie korzystać z wszelkich możliwości social mediów, bo jeśli nie my to zrobimy, to prędzej czy później zrobi to ktoś inny i odniesie „nasz” sukces.

Przypominamy regulamin konkursu:
1. Nagrodami w konkursie „SOCIAL MEDIA A PR” są trzy książką Marcina Żukowskiego „Twoja firma w social mediach”.
2. Jedna osoba może wygrać jedną książkę.
3. Nagrodzone zostaną 3 wybrane przez redakcję PRoto.pl osoby, które prześlą propozycje zastosowania social mediów w public relations. Propozycje należy przesyłać na adres: redakcja@proto.pl wraz z dopiskiem „KONKURS SOCIAL MEDIA a PR” w tytule.
4. Ze zwycięzcami konkursu skontaktujemy się drogą mailową, a jego wyniki zostaną ogłoszone w portalu PRoto.pl w czwartek 25 lutego 2016.
5. Organizatorem konkursu jest redakcja PRoto.pl
6. Zgłoszenia można przesyłać do środy 24 lutego do północy.

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin