Średnia wieku użytkowników mediów społecznościowych to prawie 37 lat – wynika z raportu firmy Pingdom, która zebrała dane demograficzne dotyczące 24 największych serwisów społecznościowych na świecie.
Okazuje się, że po social media wcale nie sięgają głównie najmłodsi użytkownicy internetu. Ponad połowa entuzjastów serwisów społecznościowych to ludzie w wieku 25-44. Niepełnoletni stanowią tylko 5 proc. tej grupy, a seniorzy po 65 roku życia – tylko 2 proc.
Najstarszą społeczność w internecie ma LinkedIn. Średnia wieku jego użytkowników to 44,2 roku. 79 procent osób zarejestrowanych na LinkedIn ma przynajmniej 35 lat. Z Facebookiem jest podobnie – przy średnim wieku 40,5 roku, osoby po 35 roku życia stanowią 65 proc. Za to Twitter i MySpace mogą pochwalić się „młodszą” grupą użytkowników. To jednak nic w porównaniu z DeviantART’s – ponad połowa odwiedzających ten serwis to osoby poniżej 25 roku życia.
Co ciekawe, mediami społecznościowymi rządzą… kobiety. Panie przeważają na aż 17 ze wszystkich 24 stron. Najmocniejszą reprezentację mają na Pinterest (79 proc.), Goodreads (70 proc.) i Bloggerze (66 proc.). Mężczyźni dominują głównie na witrynach związanych z techniką. Największą przewagę mają na SlashDot (87 proc.), Hacker News (77 proc.) oraz Stack Overflow (76 proc.). Zarówno w przypadku FB, jak i Twittera, „płeć piękna” stanowi 60 proc. użytkowników.
Dane Pingdom uwzględniają jedynie internautów amerykańskich. (es)
Cały raport tutaj.