Graph Search – to nowa wyszukiwarka, która już niedługo ma pojawić się na Facebooku. Dzieki niej „lajki” mogą wrócić do łask, bo to na nich, a nie na słowach kluczowych będzie opierała się wyszukiwarka – czytamy w businessinsider.com.
Co umożliwia nowa funkcja? Dzięki niej użytkownik będzie mógł znaleźć np. restaurację, którą polubili na FB jego znajomi. Oznacza to, że posiadanie fanów może znów zacząć się opłacać. A do tej pory zaangażowanie było o wiele ważniejsze, od liczby fanów. To się jednak może zmienić – czytamy w serwisie. Gdy Facebook wprowadzi Graph Search (w polskiej wersji Socjogram) duża liczba fanów może okazać się dla reklamodawców o wiele ważniejsza niż kiedykolwiek, bo wyniki wyszukiwania będą zależeć też od liczby polubień strony.
Obecnie Graph Search jest w fazie testów. Jej działanie można wypróbować na facebook.com/graphsearch. (kg)