wtorek, 16 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościSolidarność jako marka promująca Polskę

Solidarność jako marka promująca Polskę

Radio PiN podaje, że podczas konferencji „Solidarność a promocja Polski” eksperci zastanawiali się nad ożywieniem Solidarności jako marki promującej nasz kraj. Pomysł pojawił się w kontekście kłopotów z przyjęciem budżetu Unii Europejskiej. Zdaniem ekspertów, Solidarność, która w 1980 i na przełomie 1989 kojarzyła się pozytywnie, obecnie straciła na znaczeniu.
Szef Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Andrzej Zdebski powiedział: „Potężne marki potrzebują symboli. I w takim kontekście do budowy potężnej marki Polska Solidarność pasuje jako symbol”. Renesans Solidarności jest możliwy według uczestników konferencji. Doradca premiera i były konsul w Nowym Jorku Agnieszka Magdziak-Miszewska zwraca uwagę na fakt, że Solidarność i Lech Wałęsa to marki wciąż popularne w USA. Prezes Instytutu Marki Polskiej Mirosław Boruc dodaje, że odrodzeniu Solidarności sprzyja obecna sytuacja polityczna. Janusz Lewandowski, eurodeputowany PO, zauważa, że legenda Solidarności niesie też przesłanie dla współczesnego świata.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj