…to nazwa rządowej, ogólnopolskiej akcji, będącej częścią projektu „Jak dobrze być przedsiębiorczą kobietą!” – podaje Dziennik. Akcja, która ruszy we wrześniu, kosztuje 13 mln i została w większości sfinansowana przez UE.
„Badania pokazują, że jest bardzo dużo kobiet, które czują potrzebę aktywności, chciałyby mieć własny biznes, ale nie wiedzą, jak to zrobić” – mówi wiceminister Joanna Kluzik-Rostkowska, odpowiedzialna za sprawy kobiet i rodziny. Aż 52 proc. Polek nie pracuje. Akcja „Spełniona w biznesie” będzie widoczna na kilkuset billboardach, w telewizyjnych spotach i reportażach przedstawiających historie kobiet, które zdecydowały się założyć własny biznes; w ramach kampanii zostanie uruchomiona także strona www.przedsiebiorczakobieta.pl z poradami dotyczącymi zakładania firmy, a także infolinia, przy której dyżurować będą eksperci ds. prawa pracy, funduszy unijnych czy rozliczeń finansowych.
Pomysł pozytywnie ocenia Magdalena Środa, pełnomocnik ds. równego statusu kobiet i mężczyzn w rządzie Marka Belki, natomiast Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha zwraca uwagę, że akcja nic nie da, jeśli nie uprości się formalności przy zakładaniu firmy. (jcm)


