Na łamach Pulsu Biznesu czytamy o zaangażowanych społecznie polskich firmach. W artykule zostały przedstawione przykłady OS3 multimedia i Instytutu Monitorowania Mediów, które od kilku lat realizują działania z zakresu CSR. Od trzech lat OS3 multimedia, w ramach programu „Dajemy wędkę, a nie rybę”, wspiera organizacje pozarządowe dostarczając im rozwiązań IT usprawniających komunikację z otoczeniem.
Instytut Monitorowania Mediów, oprócz wspierania organizacji społecznych, realizuje również szeroki program działań przeznaczony dla pracowników. Wprowadzono m.in. badania satysfakcji pracowników oraz udogodnienia dla młodych matek. „W firmie panuje przyjazna atmosfera. Pracownicy mogą swobodnie wypowiadać się na temat swojej pracy, co z kolei daje im poczucie rzeczywistego oddziaływania na kształtowanie relacji wewnątrz firmy” – komentuje wyniki programu Agata Szybieniecka, specjalista ds. PR IMM. „W przypadku działań na wielu płaszczyznach – wobec klientów, pracowników czy społeczności lokalnej – ważne jest wpisanie tych działań do strategii firmy” – powiedziała Oksana Świerczyńska z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Jej zdaniem konieczne jest nie tylko poparcie ze strony kadry zarządzającej, ale także akceptacja pracowników, którzy niejednokrotnie uczestniczą w tego typu działaniach


