Promocja poprzez eksponowanie nazwy, logo i zakresu działalności, dystrybucja informacji o produktach i kształtowanie pozytywnego wizerunku – to korzyści płynące z finansowania wydarzeń charytatywnych, sportowych i kulturalnych. O sponsoringu, jako „popularnym i pożytecznym” zwyczaju, jego słownikowej definicji i rozwiązaniach prawnych pisze Rzeczpospolita w dodatku tematycznym Dobra Firma. Według Przemysława Wojtasika, autora tekstu, sponsorowanie wyborów miss bądź lokalnej drużyny piłkarskiej może mieć przełożenie na przychód firmy. „Wiąże się bowiem z kształtowaniem obrazu firmy wśród potencjalnych klientów. Promowanie nazwy sponsora wpływa na zwiększenie jego popularności, a co za tym idzie – obrotów ze sprzedaży” – przekonuje Wojtasik. W dalszej części artykułu informuje on o możliwościach wliczenia wydatków sponsora do kosztów podatkowych, rodzajach sponsoringu i regulacjach prawnych.


