czwartek, 11 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościSportowcy i sponsorzy

Sportowcy i sponsorzy

Czy na sponsorowaniu sportu można w Polsce zarobić – zastanawiano się w programie „Biznes lunch” w stacji TVN CNBC Biznes. Goście, Ryszard Szurkowski i Maciej Bogusz z Plus GSM, stwierdzili, że choć jeszcze jest to młody rynek, to już od kilkunastu lat sport wyczynowy opiera się w Polsce o sponsora. Szurkowski zwrócił uwagę, że są dyscypliny, którym łatwiej przychodzą starania o wsparcie biznesu. Do najpopularniejszych należą piłka nożna i siatkówka.

Co zrobić z trudną z punktu widzenia PR-owskiego sytuacją, gdy jest się sponsorem sportowca lub drużyny, który nie odnosi przez dłuższy czas sukcesów – pytał prowadzący program. Maciej Bogusz przyznał, że głównym kryterium decyzji sponsorskiej jest zawsze wynik sportowy i fakt ten „determinuje wszystkie działania, które się wokół danego projektu prowadzi”. Jednak dodał też, że „Obecnie na rynku są już dostępne bardzo dokładne narzędzia pomiarowe, które pozwalają mierzyć efektywność zaangażowania sponsorskiego przez chociażby wartość ekspozycji marki w telewizji przy okazji wydarzeń sportowych”.

Jego zdaniem firmy mogą podejmować też różne działania, które pozwalają wyniki sponsorskie uniezależniać od wyniku sportowego. Podał przykład swojej firmy, która wspiera wszystkie rodzaje siatkarskich drużyn młodzieżowych, co pozwala dywersyfikować ryzyko. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł