poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościSportowiec w reklamie jak przedsiębiorca

Sportowiec w reklamie jak przedsiębiorca

Przychody sportowców wynikające z kontraktu reklamowego należy rozliczać na innych zasadach niż pieniądze otrzymywane za uprawianie sportu – informuje Rzeczpospolita.

W tej sprawie interpretację wydał dyrektor warszawskiej Izby Skarbowej. Jak zaznaczył, zarobki otrzymywane z tytułu umowy o świadczenie usług sportowych (czyli grę dla danego klubu) należy rozliczać jako przychód z działalności wykonywanej osobiście. Sprawa wygląda inaczej, gdy zawodnik podpisze oddzielne kontrakty reklamowe z innymi firmami.

Przychody z tego źródła zaliczane będą do przychodów pochodzących z pozarolniczej działalności gospodarczej. Środki otrzymywane za użyczanie wizerunku nie są natomiast wynagrodzeniem za korzystanie z praw autorskich i rozporządzanie nimi. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj