Kampania reklamowa na Facebooku? „Liczy się efekt. Nie ma złotego środka na jego osiągnięcie, ale funkcjonuje kilka sprawdzonych zasad, którymi warto się kierować” – przekonuje Michał Łukaszewicz z Socialformance na łamach Marketera+.
Jeszcze w 2011 roku posty marek dochodziły do ok. 30 proc. fanów. Teraz algorytm serwisu nie jest aż tak sprzyjający, ponieważ posty widzi ok. 8-10 proc. fanów fanpage’a. W zamian FB proponuje „dark post”, czyli posty sponsorowane, które nie są widoczne na osi czasu marki i jej nie zaśmiecają. Co poza tym? Trzeba postawić na „dedykowane grafiki”, czyli koniec ze zdjęciami ze stocków. Efektywny może być również real time marketing. „Przykładem może być profil Serce i Rozum, bardzo często nawiązujący do popularnych wśród in-ternautów wydarzeń” – przekonuje autor tekstu.
Pozostaje jeszcze performance marketing ukierunkowany na rezultaty i rozliczany za efekty. Do tego najbardziej przydatne są posty sponsorowane wyświetlające się na tablicy (konwersja lepsza o 35-60 proc.!). W wypadku performance marketingu należy pamiętać, o tym by posty były nie tylko estetyczne i pasujące do identyfikacji klienta, ale też by wpis eksponował przede wszystkim produkt i usługę. „Nie piszemy dużo, za to konkretnie. Przedstawiamy profity, na jakie może liczyć użytkownik – zniżkę, rabat, przecenę. Swoim przekazem zachęcamy do podjęcia akcji. Ograniczajmy ofertę czasowo” – czytamy w magazynie. Oczywiście istotne są polubienia czy komentarze, ale najważniejsze jest to, by zachęcić konsumenta do zapoznania się z ofertą. (kg)


