Sposób na kryzys w banku: rzecznik przestaje odbierać telefony, z FB znikają komentarze

dodano: 
21.03.2012
komentarzy: 
6

Na początku marca Toyota Bank był „bohaterem” akcji na Facebooku „Co ja pacze. Toyota Bank zasłania okna reklamą”. Skończyło się zdjęciem reklamy. Potem na profilu firmy pojawiły się kolejne niepochlebne komentarze o poczynaniach banku. Toyota Bank nie reagował na nie aż do wczoraj. Po naszym telefonie…  usunął negatywne wpisy, a rzecznik zapadł się pod ziemię.

Zaczęło się od akcji Antoniego Hryniewieckiego na Facebooku. Od pięciu lat reklama wisząca na jego bloku w centrum Warszawy zasłaniała okna. Rozmowy ze wspólnotą mieszkaniową nie odniosły żadnego skutku. Hryniewiecki zaangażował więc w sprawę internautów. Wykorzystując „kota paczącego”, popularny motyw z sieci, stworzył mem „Co ja pacze? Toyota Bank  zasłania okna reklamą”. Na zdjęciu widnieją zasłonięte okna budynku, a z płachty czarny „paczący” zwierz pyta „jest toyota a gdzie okna?”. Zdjęcie szybko zrobiło furorę w sieci. Pojawiło się nie tylko na Facebooku, ale też na portalach Kwejk.pl i Wykop.pl, a nawet na profilu facebookowym banku. Temat obiegł także czołówki portali internetowych oraz kilku wydań lokalnej Gazety Wyborczej. Odpowiedź ze strony Toyota Banku była oszczędna. Według firmy reklama wisiała zgodnie z prawem. Ponadto Paweł Satalecki, rzecznik banku, w wypowiedzi dla Gazeta.pl, podsumował: „Reklamy Toyota Bank w tym miejscu przyczyniają się pośrednio do poprawienia komfortu mieszkańców, których budynek jest remontowany ze środków pozyskanych od reklamodawców”. Tyle że, zdaniem Hryniewieckiego, remont był pozorowany.

Akcja zakończyła się sukcesem - reklamę zdjęto. Jednak na tym się nie skończyło. Sprawa miała dalszy ciąg na profilu Konto Click Toyota Bank. Niezadowoleni internauci ostro komentowali obecność bannerów na warszawskich budynkach. Na profilu pisano:„Witamy! Chcielibyśmy prosić o oficjalne stanowisko Toyota Banku w sprawie legalności reklamy u zbiegu ulic Marszałkowskiej i Pięknej. Naszym zdaniem reklama zasłania okna lokali mieszkalnych, w związku z tym łamie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27.11.2009 r. § 14 ust. 3. (…)”. Użytkownicy zauważyli też, że ich posty są usuwane: „Co ja pacze… czekamy na wyjaśnienia. I nie usuwamy postów waszych fanów, oj nieładnie, nieładnie”. Wspominano o reklamie na warszawskim pl. Konstytucji, która również zasłania okna kamienicy. „A co z Państwa reklamą zaśmiecającą Plac Konstytucji w Warszawie? Czy przejawiacie taki sam szacunek do swoich klientów jak do mieszkańców Warszawy?” – pytał jeden z fanów. Nie doczekał się odpowiedzi. Bank nadal milczał. Pytania na Facebooku pozostawały ignorowane przez kilka tygodni.

O wyjaśnienie poprosiliśmy rzecznika prasowego banku, Pawła Sataleckiego. Rzecznik, podczas rozmowy telefonicznej nie ustosunkował się do sprawy. Poprosił o przesłanie pytań e-mailem, na które miał w krótkim czasie odpowiedzieć. Toyota Bank odpowiedział redakcji tak, jak swoim fanom na Facebooku. Od wczorajszego przedpołudnia nie dostaliśmy żadnej informacji zwrotnej. Rzecznik przestał też odbierać od nas telefon. Tym razem, dla odmiany, szybkie działania podjęto na profilu Konto Click. Wszystkie niepochlebne komentarze zniknęły. (kg)

komentarzy:
6

Komentarze

(6)
Dodaj komentarz
29.03.2012
9:51:47
Anty-rzecznik
(29.03.2012 9:51:47)
jogi - szacun :)
25.03.2012
10:13:58
jogi
(25.03.2012 10:13:58)
Nawet zakładając, że coś się wali, pali, wyjazdy służbowe, żona w ciąży itp. to istnieje jeszcze coś takiego jak autoresponder. Telefony w innych krajach też działają. A jeśli ustalał coś z prawnikami, zarządem lub innymi decyzyjnymi osobami to też wystarczy odebrać telefon od dziennikarza i powiedzieć "Sprawdzam informacje, odezwe się możliwie jak najszybciej". Trudne?
22.03.2012
11:42:28
Anty-rzecznik
(22.03.2012 11:42:28)
Rzeczniku, nie dziel mediów na lepsze i gorsze, ważniejsze i mniej ważne, bo kiepsko to o Tobie świadczy, naprawdę... A jeśli masz na głowie media społecznościowe, to nie czekasz dwa dni z powodu urojonej Australii, ale działasz. Efekt braku działań - jak widać. Efekt wyłączenia telefonu - również. Nawiasem mówiąc, wyłączając telefon - przegrywasz. Obiecując coś i nie "dowożąc" obietnicy - również przegrywasz. Szczerze mówiąc - współczuję instytucji, której rzecznikujesz, ale w sumie - to Wasza sprawa ;)
21.03.2012
20:34:42
Ha!
(21.03.2012 20:34:42)
A branża milczy? Nikt nie powie słowa? Może antyprotona utworzyć? Dziwna solidarność...
21.03.2012
18:00:58
Rzecznik
(21.03.2012 18:00:58)
"Od wczorajszego przedpołudnia nie dostaliśmy żadnej informacji zwrotnej" Nie mogę z wami czasem. NAPRAWDE nie przychodzi wam do głowy, że facet może mieć: delegację do Australii/zebranie zarządu/dziecko w szpitalu/żonę w ciąży/niewłaściwe skreślić - czyli coś co sprawia że pytania od (sorry, ale takie sa fakty) relatywnie małego, nieistotnego dla jego firmy portalu, spadają na koniec listy ? A może, wobec całego zamieszania przepuszcza (wskazane i madre) swoje odpowiedzi do Was najpierw przez prawnikow ? Rzecznik to nie jest koleś, który odbiera telefon i udziela się wobec każdego zainteresowanego. Czasem ma rzeczy ważniejsze, czasem ważniejsze media etc etc. Niezmiennie bawią mnie dziennikarze oczekujący, że pan rzecznik odbierze telefon i już 30 minut później stawi się w redakcji z plikiem odpowiedzi. Bo oczywiscie przed waszym mailem siedzial, caly dzien nic nie robil, saczyl kawke i gral w weza na nokii :)
21.03.2012
12:39:56
Co ja pacze?
(21.03.2012 12:39:56)
Zainteresowanych naszą akcją zapraszam na fanpage: http://www.facebook.com/KorporacjaPaczy
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin