środa, 10 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościSposoby na mierzenie skuteczności w sieci

Sposoby na mierzenie skuteczności w sieci

Serwis prnewsonline.com doradza, jak mierzyć skuteczność działań PR w internecie.

Dla wielu firm internet jest nadal słabo poznanym obszarem, dlatego ciężko im znaleźć odpowiednie wskaźniki efektywności działań w sieci. Prnewsonline.com proponuje 5 możliwości.

Aby udowodnić, że warto płacić za działania w sieci, można porównać koszty kampanii internetowej z kosztami innych form promocji, np. tradycyjnej kampanii reklamowej w prasie. Można także sprawdzić, na ile podjęte działania korelują z wynikami biznesowymi. Kolejna opcja to wskaźnik CPL (cost per lead), dzięki któremu wiadomo, ile kosztuje nakłonienie internaty do konania określonej czynności, na której zależy autorom działań promocyjnych. Inne rozwiązanie to dokładne śledzenie i wyliczenie, jakie konkretne działania promocyjne w sieci przełożyły się na określony rodzaj aktywności internautów (co skłoniło ich do pobrania np. raportu, zapisania się w bazie mailingowej itd.). W tekście wspomniano także o przeliczniku Lifetime value. Jeśli wiemy, ile kosztuje nakłonienie internaty do danego działania w sieci i możemy wyliczyć wskaźnik konwersji, łatwo będzie ocenić skuteczność całej kampanii. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj