France3 miała pokazać, jak ważną rolę odgrywają kobiety... i została skrytykowana za szerzenie stereotypów

dodano: 
21.10.2015
komentarzy: 
0

Stacja chciała pokazać, że zatrudnia więcej prezenterek niż prezenterów. Kampania, która miała przedstawić nadawcę jako firmę dbającą o równość płci... została skrytykowana za stereotypowe podejście do kobiet.

Na filmie widać bałagan w domu, nieposprzątaną łazienkę i palące się żelazko. A na koniec hasło: „One są we France3. Większość naszych prezenterów to prezenterki”. Reklama  nie wywołała zamierzonego efektu, bo pokazała stereotypowy obraz, w którym kobieta zamiast siedzieć w domu, jest w  pracy.  Swoją opinią podzieliła się także francuska minister ds. kobiet Pascale Boistard, która na  TT twierdziła , że „wybrana forma nie jest najlepszą do promowania równouprawnienia”.

klip do zobaczenia na stronie adweek.com

Adweek.com informuje także, że taki film dziwi tym bardziej, że szefowa stacji Delphine Ernotte znana jest ze swoich feministycznych poglądów. W oświadczeniu prezes France 3 zapewniła, ze nie widziała wcześniej reklamy i poinformowała, że kazała ją ściągnąć z wizji. (mw)

Źródło:

This French Ad, Aimed at Celebrating Women, Is Ridiculed for Stereotyping Them Instead, Roo Ciambriello, 19.10.2015
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin