Stakeholder management a CSR

dodano: 
27.01.2006
komentarzy: 
0

Na łamach magazynu Forbes znajdujemy artykuł poświęcony koncepcji stakeholders management i jej wpływie na działnia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Autorka artykułu zaznacza, że na razie działania CSR są domeną wielkich koncernów. Jednym z niewielu przykładów polskich firm, zaangażowanych w CSR jest firma Eris, która w ciągu ostatnich dwóch lat wydała ponad 50 tys. euro na poprawę warunków pracy.
„W stakeholder management istotne są nie tylko relacje biznesowe, ale też społeczne i środowiskowe, a ich kształtowanie wymaga kunsztu w zarządzaniu” – podkreśla Bolesław Rok z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Prowadzenie odpowiedzialnego biznesu również kosztuje. Na sam certyfikat ISO 14001 trzeba wydać, w zależności od liczby pracowników, od 14 do 20 tys. złotych. Spore koszty ponosi się również przy staraniach o dokument AAA1000 wydawany przez Global Reporting Initiative i SA8000, wydawany przez Social Accountability International. Dokumenty te wydawane są po dokładnym sprawdzeniu, w jaki sposób firma angażuje się w społeczną odpowiedzialność.
Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej, stwierdził, że stakeholder management to dla jego firmy strategia działania, a nie wydatek. Na rozwój CSR w Polsce trzeba jednak jeszcze poczekać, bo „w Polsce nie tylko małe, ale i największe biznesy robi na razie pierwsze pokolenie. Może dlatego mało kto jeszcze patrzy w przyszłość”.

Źródło:

Forbes, Karolina Burda, Biznes odpowiedzialny, 01.02.06, s. 82
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin