.

Startuje XVI edycja Superbrands Polska

dodano: 
13.01.2022
komentarzy: 
0

W styczniu 2022 roku ruszyła kolejna – szesnasta – edycja projektu Superbrands Polska. Organizacja Superbrands od ponad 25 lat wyłania najsilniejsze marki w blisko 90 krajach.

„Superbrand w moim rozumieniu jest wartością już samą w sobie. (…) Świadomość, zaangażowanie i wartości, które wynikają z jasno określonego DNA marki. Spójność i konsekwencja w działaniu bez względu na rynkowe trendy i zawirowania. Superbrand po prostu ma w sobie to »coś«, często trudne do wyjaśnienia, ale zawsze widoczne na pierwszy rzut oka i intuicyjnie wyczuwalne” – tłumaczy Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications – przedstawiciela Superbrands w Polsce.

Czytaj też: Wywiad z Niną Kowalewską-Motlik: W dzisiejszych czasach coraz trudniej wyróżnić się samym produktem

W nowej normalności, która dopiero tworzy się w pandemicznej rzeczywistości, zmianom ulegną marketing, branding, public relations. Jak wskazują organizatorzy Superbrands, w obliczu przewartościowań nie wystarczy dobry produkt: „w kryzysie zwyciężają marki, które nie myślą tylko o sobie, lecz angażują się w pomoc doświadczonym kryzysem”.

W ciągu 15 lat działalności w Polsce metodologia selekcji laureatów Superbrands przeszła ewolucję. Początkowo o przyznaniu wyróżnień decydowało grono ekspertów marketingu, jednak stopniowo głos zyskiwali konsumenci. Obecnie tytuły są efektem połączenia wyników badania oraz głosowania Rady Marek.

Za realizację badania Superbrands w Polsce odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Łączna próba badawcza obejmuje 3000 respondentów, a ocenie poddanych zostaje 2500 marek zgrupowanych w ponad 100 kategoriach. Szczególne miejsce w wyłonieniu laureatów zajmuje Rada Marek – to gremium ekspertów, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Rada Marek stanowi stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce, a wyniki jej obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek i przyznanie tytułu Superbrands.

Marki biznesowe, wyróżniane corocznie tytułem Business Superbrands, oceniają i wybierają eksperci Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców w Polsce i Unii Europejskiej. Oceniają oni jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność i działania CSR.

Wszyscy laureaci tegorocznej edycji Projektu Superbrands 2022 zostaną poinformowani o wyróżnieniu, otrzymają list gratulacyjny oraz możliwość wykorzystania tytułu w działaniach PR. Laureaci mają także możliwość dołączenia do Klubu Superbrands i dostępu do licencji na wykorzystanie Godła, przedstawienia marki w Albumie Superbrands czy udziału w uroczystej gali.

Dołączenie do Klubu Superbrands oferowane jest wyłącznie markom, które uzyskały tytuł Superbrands lub Business Superbrands. To narzędzie strategiczne dla działów marketingu i PR – świadczy bowiem o uznaniu wizerunkowej siły marki przez konsumentów i ekspertów. Do programu mogą dołączyć tylko marki, które przejdą przez rygorystyczny Proces Certyfikacji i uzyskają w nim odpowiednie wyniki.

Laureaci tegorocznej edycji projektu Superbands zostaną ogłoszeni już w styczniu 2022 roku.

Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym projektu.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin