„Spotkanie z kryzysem jest nieuniknione, jeśli jesteś długo w branży”, przekonuje na portalu Chronicle of Higher Education Russell Powell pracownik public relations w Elms College w Chicopee.
Z artykułu wynika, że nie ma dwóch takich samych sytuacji kryzysowych. I choć każdy kryzys jest inny, to zdaniem autora są pewne podstawowe zasady zarządzania nim. Pierwszą i zarazem naczelną regułą jest umiejętność jego uniknięcia. Kiedy kryzys wręcz wisi w powietrzu, można go zawczasu uniknąć stosując pewne kroki, które nie doprowadzą do eskalacji problematycznej sytuacji. Niestety, pisze Powell czasem symptomy nadciągającego kryzysy są zdiagnozowane zbyt późno
Autor opisuje własne doświadczenia w rozwiązywaniu kryzysowych sytuacji w kampusie akademickim, gdzie jest PR-owcem. Musiał się on zmagać z problemem publicznym samobójstwem ucznia, czy niejasnymi decyzjami władz uczelni, które spowodowały niezadowolenie studentów.(ał)


