.

Stolica promuje projekt „Ochotnicy warszawscy” i zachęca młodzież do zaangażowania się w wolontariat

dodano: 
12.11.2020
komentarzy: 
0

Warszawa rozpoczęła w październiku 2020 roku kampanię promująca projekt „Ochotnicy warszawscy”. Jej celem jest zachęcenie młodych ludzi do zaangażowania się w wolontariat.

Projekt „Ochotnicy warszawscy” jest inicjatywą Urzędu m.st. Warszawy na rzecz rozwoju wolontariatu, która realizowana jest przez samorząd, miejskie instytucje, organizacje pozarządowe, uczelnie i partnerów biznesowych. Wśród celów projektu są: zwiększenie liczby mieszkańców zaangażowanych w działania w obszarze wolontariatu, podniesienie jakości współpracy organizatorów z wolontariuszami oraz zwiększenie liczby i zakresu wsparcia dla podmiotów tworzących tego typu działania.

Kampania ruszyła 18 października i prowadzona jest w kanałach własnych Warszawy – w portalach Facebook i Instagram.

Bohaterami akcji są nastoletni warszawiacy: Zuzia, Julia i Krzyś, którzy angażują się w różne formy inicjatyw społecznych. W krótkich wideo opowiadają oni o powodach swoich decyzji, zadaniach, które na co dzień realizują, a także o tym, co daje im praca wolontariacka. Zachęcają również do wejścia na stronę programu (ochotnicy.waw.pl) i znalezienia wolontariatu dla siebie.

Za stworzenie idei kreatywnej kampanii i całościową realizację działań, obejmującą również przygotowanie materiałów graficznych, realizację filmów czy kampanie reklamowe na platformach społecznościowych odpowiada Nieagencja.

„Z komunikatem chcieliśmy dotrzeć przede wszystkim do licealistów i studentów. Są to młode osoby, które wchodzą w dorosłość i często na tym etapie podejmują swoje pierwsze decyzje. Udział w wolontariacie może być jedną z nich, co też podkreśliliśmy w kampanii. Biorąc pod uwagę wymagającą grupę docelową, wiedzieliśmy, że aby osiągnąć cel, realizowane w jej ramach działania muszą być autentyczne. Dlatego też do udziału w nich zaprosiliśmy nastolatków, którzy na co dzień są zaangażowani w wolontariat, i poprosiliśmy, aby opowiedzieli o swoich doświadczeniach” – wyjaśnia Marcin Żukowski, członek zarządu Nieagencji. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin