Strategia PiS-u
Puls Biznesu zamieszcza rozmowę z Krzysztofem Górskim, prezesem Instytutu Marketingu Politycznego, dotyczącą strategii PiS-u po aferze z tzw. „taśmami prawdy”. Jego zdaniem „Samoobrona umiejętnie stworzyła sytuację, którą można porównać do tzw. czarnego PR-u”, a politycy PiS-u w odpowiedzi wybrali drogę ataku. „Utrzymuje się mit, że z każdego można zrobić każdego. To efektowne, ale nie do końca się sprawdza” – twierdzi Górski.
Kampania PiS-u jego zdaniem prowadzona jest zgodnie z nowym wizerunkiem premiera jako „ostrego szeryfa”. W kontekście nowej strategii partii rządzącej Górski wspomina starą zasadę: „powtarzać, powtarzać i jeszcze raz: powtarzać. Wtedy przekaz będzie zapamiętany”. Bez względu na to, jak dużo jest w nim prawdy. „Sztuka PR polega na tym, że obraz medialny jest ważniejszy od tego »JAK naprawdę jest« – podkreśla rozmówca”. Na pytanie o to, jak długo pożyje sprawa „afery taśmowej” odpowiada, że zapewne krótko. Jego zdaniem w Polsce marketing polityczny wciąż nie jest dość rozwinięty. (jk)