sobota, 21 września, 2024

Studenci PR

W Briefie ukazał się artykuł Anny Proszowskiej-Sali na temat cech typowego polskiego studenta kierunku public relations. Jak zauważa autorka, silną stroną studentów jest ich przygotowanie teoretyczne. Jednak „Teoria powinna tworzyć podstawy, na których można w dalszej ko­lejności budować umiejętności specjali­sty. Niezbędne w wykształceniu jest więc zdobycie doświadczeń praktycznych, najlepiej już w czasie studiów” – dodaje Proszowska-Sala.
Autorka zaznacza, że kierunki PR stały się obecnie jednymi z najbardziej popularnych, jednak nie znaczy to wcale, że wszyscy absolwenci prezentują równy poziom. Często „brakuje im umiejętno­ści precyzyjnego komunikowania własnych wniosków, kreatywności, świadomości te­go, co się dzieje w interesujących ich bran­żach, mają trudności z zaadaptowaniem się w zespołach projektowych”. Jej zdaniem za najcenniejszych na rynku pracy w PR „(…) uważa się tych studentów/ab­solwentów, którzy byli aktywni poza uczel­nią – odbywali staże, praktyki w agencjach czy działach PR, biorą udział w konkursach (niekoniecznie zajmując czołowe miejsca), projektach, podejmują się działalności w or­ganizacjach studenckich, wolontariackich, np. w obszarze promocji, organizacji wyda­rzeń specjalnych, obsługi prasowej.”

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj