Subtelnie pokazać własną dobroć
Rafał Kerger pisze w Pulsie Biznesu o tym, w jaki sposób pokazywać społeczną odpowiedzialność firmy. Jako przykłady na rosnące znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu przytacza on zakończony właśnie konkurs o tytuł Dobroczyńcy Roku 2005 oraz powstanie pierwszej na polskim rynku agencji PR, specjalizującej się w programach społecznej odpowiedzialności – Respo PR.
Kerger zastanawia się, co należy zrobić, by prowadzenie społecznie odpowiedzialnego biznesu przekładało się na wzrost sympatii otoczenia do firmy. Na to pytanie odpowiada Piotr Lignar, właściciel agencji Lignar PR: „Skoro jesteśmy zamożni, stabilni, zarabiamy, inwestujemy, konsumujemy, to stać nas na bezinteresowną wrażliwość, wypełnienie społecznej misji i realizację nakazu pomocy bliźnim. Takie przesłanki dobroczynności – zauważone – przekładają się na pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu, wdzięczność i sympatię”. Ważne jest jednak, aby takie informacje były przekazywane otoczeniu w subtelny sposób.
Artur Wrzosek z Respo PR uważa, że „Formułka »wspieramy PCK, WOŚP i Caritas«, wraz z ich markami umieszczona subtelnie na firmowych dokumentach, zrobi wrażenie na klientach i kontrahentach”. Autor artykułu zaznacza również, że istotną rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku w otoczeniu odgrywają wewnętrzne stosunki w firmie oraz właściwe postępowanie z kontrahentami.