Świadoma odpowiedzialność społeczna

dodano: 
15.05.2008
komentarzy: 
0

W magazynie Media i Marketing ukazał się felieton Magdaleny Kałdunek-Soroczyńskiej na temat trendu konsumenckiego, za jaki uważa społeczną odpowiedzialność biznesu.

Autorka stwierdza, że od kilku lat można obserwować w Polsce działania CSR-owe; temat ten staje się także coraz częstszym przedmiotem publikacji. „Jednak mimo wszystko ciężko oprzeć się wrażeniu, że akcje te nie są wynikiem nacisku ze strony konsumentów, tylko świadomymi działaniami firm zgodnymi z pewną marketingową modą”- podkreśla Kałdunek-Soroczyńska.

Podaje ona przykład konfliktu firmy Unilever z Greenpeace’em, podczas trwania którego firma - odpierając zarzuty niszczenia środowiska - broniła się informacjami z zakresu akcji CSR-owych, które przeprowadziła. Dodaje także, że cała sprawa zapewne nie wpłynie na zachowania polskich konsumentów, którzy „nie są raczej zainteresowani wymuszaniem etycznego prowadzenia biznesu”.

Mimo tego, autorka uważa, że konsumenci prawdopodobnie nadgonią niedługo zaległości i zaczną weryfikować społeczne zaangażowanie firm, które będą musiały wykazać się konsekwencją w działaniu. (mk)

Źródło:

Media i Marketing, Dalekie lasy równikowe, Magdalena Kałdunek-Soroczyńska, 14.05.2008, s.21
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin