.

 

Świadomość klientów wzrasta, PR-owców nie do końca

dodano: 
23.09.2011
komentarzy: 
0

Szefowie agencji podkreślają, że ich klienci są bardziej świadomi i, chcąc realnie wpływać na swój wizerunek, „przestają postrzegać PR jako tworzenie publikacji”. Jednak zdaniem firm zlecających obsługę PR, jest jeszcze wiele do zrobienia – wynika z sondy przeprowadzonej przez Puls Biznesu.

Prezentowane przez dziennik wypowiedzi przedstawicieli branży PR mają pozytywny wydźwięk – PR-owcy odnotowują stały wzrost zainteresowania swoimi usługami, a sam PR „zaczyna być traktowany jako efektywne narzędzie skutecznego biznesu”. Joanna Pruszyńska-Witkowska z Headlines Porter Novelli zaznacza, że klienci zwracają się do agencji w celu „zmiany opinii, decyzji, postrzegania i zachowań”. Co interesujące, „umowy typu »absolutnie full service« odchodzą do lamusa” – twierdzi Mariusz Pleban, prezes Multi Communications. Kryzys i nerwowość na rynkach finansowych może paradoksalnie, zdaniem Ewy Bałdygi z Martis Consulting, przyczynić się do rozwoju branży PR. W wyniku powszechnych oszczędności na działania reklamowe i sponsoringowe będzie dla nich dobrą alternatywą.

Opinie klientów zamieszczone w tekście dowodzą, że i oni zaczęli lepiej niż dotychczas rozumieć specyfikę PR-u. „Agencja często jest recenzentem naszych pomysłów i planów, traktujemy ją jako doradcę strategicznego” – uważa Radosław Żuk, dyrektor biura public relations Lotniska Chopina w Warszawie. Mimo to, korzystający z usług PR dostrzegają także pewne minusy oferty agencyjnej. Jakość oferty jest według nich „bardzo różna”, „wiele nie spełnia oczekiwań”, „bardzo trudno ocenić jakość agencji na etapie przetargu”. Dodatkowym problemem jest słabe przygotowanie agencji do obsługi międzynarodowego klienta. „Kiedy 10 miesięcy temu ogłaszaliśmy przetarg, byłam negatywnie zaskoczona poziomem oferowanych usług” – zdradza Hana Cygonkova, rzeczniczka prasowa Erste Group. (es)

Źródło:

Puls Biznesu Public Relations, Sytuacja w branży PR – sonda Pulsu Biznesu, str.2, 23.09.2011
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin