Sytuacje kryzysowe

dodano: 
02.03.2005
komentarzy: 
0

W audycji Marketing Mix w Radiu PiN prowadzący dyskutowali o sytuacjach kryzysowych, które godzą w długo budowany wizerunek firmy. Powoływali się na kryzysy, które ostatnio dotknęły Frito Lay, Biedronkę czy producenta szczoteczek Oral B oraz wyniki raportu przygotowanego przez SMG/KRC. Przemek Mitraszewski ze Spin Communications mówił o pobożnych życzeniach firm typu „to się nie przytrafi, jesteśmy teoretycznie dobrze do tego przygotowani, a jeżeli już się przytrafi to sobie z tym poradzimy”. Za dobry przykład podał Stany Zjednoczone, gdzie każda większa firma ma nie tylko kancelarię prawniczą, ale również agencję PR-owską. Mitraszewski sądzi, że i w Polsce zostanie niedługo zauważona taka potrzeba. Adam Łaszyn z Alert Media uważa, że „komunikacja kryzysowa przeżywa prawdziwy boom od kilku lat. I ten trend nie omija również Polski. (…) Po 11 września bardzo rozwinęła się komunikacja kryzysowa. (…) Firmy wręcz rzuciły się na te usługi”. Każdy kryzys może nas jednak dużo nauczyć i „paradoksalnie pozytywnie wpłynąć na dalszą działalność firmy i na jej wizerunek”. „W sytuacjach kryzysowych dużo mniejsze znaczenie, wręcz bez znaczenia jest to, co się danej firmie przydarzyło. Największe znaczenie ma to, jak firma reaguje na trudną dla siebie sytuację, to jest poddawane ocenie (…). Pokusa kłamstwa w sytuacjach kryzysowych jest bardzo duża (…) W ten sposób niszczy się wiarygodność firmy” – powiedział Mitraszewski. Rady Michaela Regestera to: „powiedz mediom wszystko, powiedz jak najszybciej zanim pojawią się niepotrzebne spekulacje, no i przede wszystkim powiedz całą prawdę”.

Źródło:

<FONT color=#d60000>Radio PiN, Marketing Mix, 01.03.05</FONT>
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin