Szansa dla młodych na praktyki za granicą

dodano: 
05.02.2013
komentarzy: 
0

W lutym rozpoczął się konkurs stażowy dla studentów, którzy myślą o karierze związanej z PR-em i komunikacją. Do wygrania są trzy wakacyjne staże w Londynie, Brukseli i Monachium, w biurach renomowanych agencji PR. W tym roku konkurs „PRaktykuj za granicą” wspiera fundację Rak’n’Roll, a zadaniem uczestników będzie zaplanowanie komunikacji dla jednego z jej działań. Prace można przesyłać do końca marca.

W tym roku odbywa się już dziesiąta edycja „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Dzięki konkursowi studenci zainteresowani PR-em mogą zdobyć swoje pierwsze szlify zawodowe za granicą, przeżyć ciekawą wakacyjną przygodę i wzbogacić swoje CV. Prace, przygotowywane przez uczestników, co roku koncentrują się na działalności organizacji pozarządowej, która może w ten sposób zdobyć świeże pomysły na kampanie komunikacyjne.

Tegoroczne zadanie konkursowe polega na stworzeniu strategii dla jednej z nowych akcji fundacji Rak’n’Roll, która działa na rzecz osób chorych na raka i jest znana, między innymi, z takich spektakularnych kampanii, jak „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”. Autorzy trzech najciekawszych projektów w wakacje polecą na staże do biur agencji Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR w Londynie, Brukseli i Monachium.

Według raportu przygotowanego przez branżowy portal PRoto.pl w 2012 roku pojawiło się 1700 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Mimo kryzysu, branża radzi sobie dobrze. Jednak oczekiwania względem młodych ludzi rosną, większość pracodawców spodziewa się, że po uzyskaniu dyplomu magistra, student będzie miał już na koncie pewne doświadczenie i potwierdzoną znajomość angielskiego (według raportu PRoto.pl język angielski był wymagany w 69% ogłoszeń dla PR-owców). Dlatego staż za granicą to nie tylko wakacyjna przygoda, ale też pragmatyczna inwestycja w przyszłość.

Konkurs „PRaktykuj za granicą” jest skierowany do studentów wszystkich kierunków studiów dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych. Jedynym warunkiem jest posiadanie statusu studenta w chwili startu w konkursie oraz znajomość języka angielskiego, niezbędna do odbycia stażu w zagranicznym biurze. Na zwycięzców czeka także nagroda pieniężna od Instytutu Monitorowania Mediów oraz bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller.

Wiecej informacji o konkursie można znaleźć na stronie www.imm.com.pl/praktykuj2013.

Fundatorzy staży

 

Sponsorzy nagród


 

Patroni medialni


Patroni merytoryczni

Partnerzy konkursu

O konkursie

I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin