piątek, 19 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościSzansa na poprawę reputacji PR

Szansa na poprawę reputacji PR

O konieczności mierzenia efektywności działań public relations pisze na łamach Marketingu w Praktyce Rafał Czechowski. „Możliwość udzielenia satysfakcjonującej odpowiedzi na pytanie, czy i kiedy zwrócą się pieniądze wydane na PR, jest szansą rozwoju dla branży” – przekonuje Czechowski. Jego zdaniem, brak możliwości wykazania efektów takich działań, stanowi barierę dla traktowania public relations jako integralnego elementu zarządzania”. Autor sięga dalej, twierdząc, że rozwiązanie PBR – Payment by Results, „przy jednoczesnym stosowaniu dobrych praktyk może stanowić największe wyzwanie dla branży PR na najbliższe lata. Jest też szansą na poprawę jej reputacji”. Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations porusza różne aspekty rozliczania usług PR: „Dyskusja dotycząca rozliczania usług w oparciu o wycenę pojedynczych publikacji, która w minionym roku ogniskowała przez jakiś czas uwagę polskiego środowiska PR, poza niezaprzeczalnym pozytywnym efektem w postaci wzrostu świadomości zagrożeń i dylematów etycznych, przyniosła też skutek uboczny. Część specjalistów mogła uznać, że sprzedawanie jakichkolwiek efektów PR nie mieści się w ramach dobrych praktyk” – pisze Czechowski. Problem efektywności usług PR nie jest tylko polskim problemem. Widoczny jest również w gospodarkach o bogatej historii public relations. Lorraine Emmett twierdzi, że rozliczanie efektów może przynieść korzyść obu stronom: „Bez zastosowania jakiejkolwiek metody mierzenia efektywności nie może być bowiem mowy o ocenie stopy zwrotu z inwestycji, a tym samym nadziei na poważniejsze traktowanie PR”. Cały artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł