W TV Biznes można było wysłuchać wywiadu z Antonim Mielniczukiem z firmy Pleon. Rozmowa dotyczyła wyników ostatniego badania przeprowadzonego przez agencję we współpracy z TNS OBOP. Badanie dotyczyło umiejętności komunikacyjnej polskich szefów. Mielniczuk zwrócił uwagę, że jedynie 20 proc. szefów potrafi przekazywać złe informacje. Zdaniem Mileniczuka, to bardzo ważne zagadnienie: „Co zrobić, żeby przekazać wiadomość złą i stracić w oczach inwestorów jak najmniej, a może nie stracić nic”.
Ekspert podkreślił, że takich umiejętności komunikacyjnych można się nauczyć i dał jedną wskazówkę: „Szef odnosi się po pierwsze do przyszłości firmy. Po drugie pokazuje wizję wyjścia z trudnej sytuacji”. Zdaniem Mielniczuka popularne stało się ostatnio zagadnienie dbania o wizerunek, występowania w mediach i zapotrzebowanie na szkolenia i treningi z tego zakresu rośnie. (psp)


