Dlaczego niektórzy lekko operują piórem, a inni męczą się nad krótkimi tekstami? Serwis prdaily.com wychodzi naprzeciw tym drugim i przedstawia porady dotyczące efektywnego pisania.
Jak czytamy, osoby sprawnie tworzące teksty oddzielają proces pisania od procesu redagowania. Gdy piszą pierwszą wersję tekstu, nie przejmują się jego jakością. Na redagowanie przyjdzie czas później. Zaczynając pisanie można sobie pozwolić nawet na kiepski szkic. Przy pisaniu warto skupić się na rzeczach mogących zainteresować czytelnika, podając przykłady, tak jak dobrzy mówcy w swoich wykładach przywołują wiele historii z życia wziętych. Sposobem na urozmaicenie tekstu jest także stosowanie metafor.
Zanim jednak autor zabierze się do przygotowania tekstu, powinien rozeznać się w temacie. Jak czytamy, nie ma nic gorszego niż poruszanie kwestii, o której nie ma się nic do powiedzenia. Swoje umiejętności pisarskie warto doskonalić cały czas, dlatego powinno się czytać cudze teksty i analizować je pod kątem własnego warsztatu.
Dobrze jest pisać fragmentami. Niezależnie od szaleńczego tempa pracy czy zabiegania warto znaleźć chwilę na napisanie choćby kilku zdań w przerwie między jednym a drugim spotkaniem. W odróżnieniu od procesu pisania, do redagowania tekstu najlepsza jest cisza i maksymalne skupienie. Gdy praca jest już gotowa, dobrze jest przeczytać ją na głos. Najbardziej efektywnych twórców tekstów można spotkać, gdy pochyleni nad klawiaturą szepczą pod nosem do komputera. Owszem, wygląda to dziwnie. Jednak ich to nie interesuje ponieważ, jak czytamy, ta metoda po prostu działa. (ks)