Sześć rodzajów facebookowiczów

dodano: 
29.06.2012
komentarzy: 
0

Firma Aimia w raporcie Staring at the Sun: Identifying, Understanding and Influencing Social Media Users przedstawiła sześć typów rodem z mediów społecznościowych. Podział ma pomóc w dobraniu odpowiednich środków do angażowania poszczególnych grup.

Najliczniejszą grupę użytkowników mediów społecznościowych (41 proc.) stanowią „niewidoczni”. „Niewidoczny” to przeważnie mężczyzna po 65. roku życia, który nie chce dzielić się swoimi zainteresowaniami czy zdjęciami, a do serwisu społecznościowego zagląda rzadziej niż raz na miesiąc.

Od tej grupy nieco bardziej aktywni są „nowi”. Z sieci społecznościowych korzystają przede wszystkim po to, aby zacieśniać znajomości. Swoje konta tworzą niechętnie, aby nie pozostawać w tyle za innymi. Stanowią 15 proc. użytkowników.

Trzeci typ użytkownika to „zaglądacz”. Czai się w kilku serwisach społecznościowych. Nie publikuje systematycznie postów, raczej niechętnie dzieli się informacjami o sobie. W sieci przede wszystkim śledzi aktywność znajomych i chce mieć pełną kontrolę nad informacjami, które pojawiają się na jego temat. „Zaglądacze” stanowią 16 proc. użytkowników mediów społecznościowych.

Kolejna grupa to „klikacze”. Ci przeważnie zbierają się na Facebooku i częściej są kobietami. Jest to aktywna grupa, dzieląca się zdjęciami i publikująca posty, zazwyczaj w niewielkim gronie znajomych. Stanowi 6 proc. użytkowników.

Następna charakterystyka dotyczy „kręciołów”. Są aktywni na kilku platformach społecznościowych. Lubią śledzić strony marek, w oczekiwaniu na oferty i najświeższe informacje. Kontaktują się z dużą liczbą znajomych i mają na nich wpływ, stanowią 19 proc. internautów w sieciach społecznościowych.

Najbardziej aktywna grupa to „iskry”. Stanowią jedynie 3 proc. internautów w sieciach społecznościowych. Korzystając z ich narzędzi, wyrażają siebie. Też troszczą się o swoją prywatność, jednak nie przeszkadza to im w aktywnym uczestnictwie w życiu społeczności. Energicznie reklamują swoje ulubione marki. (ks)

Pełny raport

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin