poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościSzkoły powinny zainwestować w relacje z mediami

Szkoły powinny zainwestować w relacje z mediami

Czy szkoła potrzebuje mediów? Zdaniem Marii Buszman-Witańskiej relacje z mediami są „jednym z elementów zarządzania komunikowaniem i promocją szkoły”. O odpowiedniej strategii pracy z mediami czytamy w gazecie Dyrektor Szkoły.

„Często w szkołach współpraca z mediami ogranicza się właśnie do przesłania informacji do kilku tytułów prasowych, czasem do rozgłośni radiowej, a rzadziej do stacji telewizyjnej czy redakcji medium internetowego” – twierdzi Buszman-Witańska. To powinno się zmienić, w końcu dobre relacje z mediami dają możliwość przekazywania ważnych informacji, ale także budują wizerunek szkoły – dodaje.

Jak się do tego przygotować? Trzeba zastanowić się nad takimi kwestiami, jak: kto będzie komunikował, do jakich mediów będą kierowane informacje, do kogo chcemy dotrzeć z informacją oraz jakie skutki chcemy osiągnąć – czytamy w gazecie. Oznacza to, np. że kto inny będzie zajmował się relacjami z mediami, a kto inny będzie pełnił funkcję rzecznika prasowego. Można też zwrócić się z tym do agencji PR. Kolejną kwestią jest także dobór treści do odbiorcy. „Odbiorca informacji od szkoły powinni być potencjalni uczniowie i ich rodzice, społeczność lokalna i regionalna, ale także osoby z branży” – twierdzi autorka tekstu.

Na końcu trzeba pomyśleć o zmierzeniu efektów. Pomocne przy tym jest monitorowanie mediów, „zbieranie informacji, jakie ukazały się w prasie, radiu, telewizji i internecie”. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj