poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościTaktyki marketingowe na Twitterze: jak zwiększyć konkurencyjność?

Taktyki marketingowe na Twitterze: jak zwiększyć konkurencyjność?

Czy korzystasz z najnowszych taktyk marketingowych oferowanych przez Twittera? Chcesz podnieść swoją komunikacyjne poprzeczkę? Social Media Examiner zebrał 12 wskazówek od ekspertów, które powinni realizować marketerzy, by efektywnie prowadzić Twittera dla firm.

Autorka tekstu, Cindy King, radzi, żeby podpiąć listę e-mailowych kontaktów do funkcji korespondencyjnej Twittera. Dzięki temu można prowadzić analizę demograficzną, oszacować liczbę odbiorców i sprawdzić słowa kluczowe, którymi się posługują. Ponadto można śledzić rozmowy użytkowników czy dowiedzieć się, jakim contentem są zainteresowani. „To świetny sposób na zbudowanie silniejszej relacji” – twierdzi King.

Automatycznie generowane przez Twittera tytuły? „Są nudne” – pisze autorka. I dodaje, że warto włożyć więcej wysiłku i stworzyć coś kreatywnego samemu. Jeśli jest to artykuł, warto użyć ciekawe hasło lub cytat. Ponadto przy pomocy wtyczki KingSumo’s Headline Plugin, po opublikowaniu artykułu, można sprawdzić, który tytuł jest najlepszy, jeśli jest ich kilka. Jak natomiast zachęcić użytkownika do kliknięcia w nasz link? Przed opublikowaniem czegoś, skonstruuj frazę w taki sposób, by wzbudzić czyjąś ciekawość. Autorka nadmienia ponadto, że publikowanie obrazków i wizualnych wskazówek również może zwiększyć zainteresowanie naszych obserwujących.

Śledź wpisy osób wpływowych – to kolejna taktyka, która może zaowocować. Można stworzyć własną listę ludzi lub obserwować już istniejące. Zdaniem King „to nie tylko pomaga być w stałym kontakcie z »wpływowymi«, ale także pozwala na dzielenie się udostępnianym przez nich contentem z innymi użytkownikami”.

Chcesz się dowiedzieć, co klienci sądzą o twoich produktach i serwisie? King radzi, że można obserwować istotne tematyczne rozmowy przez korzystanie z zaawansowanej opcji wyszukiwarki.

Czasami marketerzy Twittera starają się zrobić zbyt dużo, jeśli chodzi o strategię „i realizują zbyt wiele celów marketingowych” – czytamy w Social Media Examiner. Należy ograniczyć się do następujących działań: określić cel kampanii i taktykę Twittera oraz sprawdzić efektywność naszych działań za pomocą specjalnych metryk i analiz.

„Klienci na pewno czują się bliżej marki, kiedy treści przez nią umieszczane na Twitterze są na czasie z obecnie panującymi trendami”. Dlatego marketing i postowanie w czasie rzeczywistym ma takie znaczenie. Jest to trudny zabieg, lecz aplikacje – takie jak HootSuite, TweetDeck i Twilert – mogą znacznie ułatwić marketerom pracę. Przydatny okaże się np. kalendarz social media – pomaga planować i monitorować różne rzeczy.

Na koniec autorka radzi jak zwiększyć konkurencyjność na Twitterze: „Im bardziej Twitter staje się konkurencyjny, tym więcej energii należy poświęcić na postowanie. Kiedy publikować posty i jak? Dobrym rozwiązaniem jest Tweroid. Jest to aplikacja, która pokazuje, kiedy użytkownicy są on-line i dostarcza też informacje, kiedy umieścić post, by uzyskać jak największą ilość kliknięć i wejść”. (kd)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł