Telewizja nadal ważniejszym źródłem informacji niż internet

dodano: 
12.11.2013
komentarzy: 
0

Ponad jedna trzecia Polaków nie korzysta z internetu - wynika z raportu World Internet Project, przygotowanego przez Agorę i Orange Polska. Pozostali najczęściej korzystają z internetu rozmawiając z innymi, sprawdzając bieżące informacje i korespondując e-mailowo.

Z internetu korzysta 62 proc. ankietowanych. Respondenci przeciętnie spędzają w sieci 15 godzin i 40 minut tygodniowo – czyli 2 godziny i 14 minut dziennie. Pod tym względem internet przegrywa z telewizją (której respondenci poświęcają tygodniowo 19 godz.). Z internetem łączą się za pośrednictwem laptopów (67 proc.), komputerów stacjonarnych (55 proc.) i smartfonów (28 proc.). Rzadko wykorzystywanym urządzeniem pozostaje tablet, z którego korzysta 6 proc. internautów.

Do czego wykorzystują sieć? Za bardzo ważne lub niezbędne źródło informacji uznało sieć 41 proc. respondentów (informacji o wydarzeniach poszukuje przynajmniej raz w tygodniu 63 proc.). Większy odsetek wskazał telewizję (59 proc.) oraz radio (44 proc.). Jako bardzo ważne lub niezbędne medium zapewniające rozrywkę internet wskazało 39 proc. ankietowanych (na prasę wskazało 58 proc., na radio - 38 proc.). Większość respondentów wykorzystuje także sieć do komunikacji (82 proc. przynajmniej raz w tygodniu sprawdza e-maile, 48 proc. korzysta z komunikatorów tekstowych). Poza tym internauci w sieci korzystają z bankowości online (52 proc. czyni to przynajmniej raz miesięcznie), płacą rachunki (50 proc. przynajmniej raz na miesiąc) porównują produkty i ich ceny (raz na miesiąc czyni to 48 proc.).

Z serwisów społecznościowych korzysta 77 proc. ankietowanych. Najpopularniejszy jest Facebook, z którego korzysta 61 proc. Prawie połowa (49 proc.) korzysta z NK.pl, kolejne miejsce zajął Google+ (32 proc.).

Internauci do największych wad internetu zaliczają trudności z usuwaniem z sieci osobistych informacji (46 proc. wskazań), zbyt wiele niemoralnych treści (36 proc.) oraz konieczność „przedzierania się przez nic niewarte informacje” przy poszukiwaniu konkretnych treści (29 proc.). Z drugiej strony zdaniem 86 proc. uznaje, że korzystanie z sieci ułatwia życie oraz pozwala zaoszczędzić czas (74 proc.) i pomaga w… zabiciu nudy (62 proc.).

Badanie przeprowadzono metoda CAPI na reprezentatywnej, losowo-kwotowej próbie 2002 respondentów, w dniach 29 maja–24 czerwca. (ks)

Pełny raport

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin