Tesco - najczęściej czytany magazyn w WB
Co czytają najchętniej Brytyjczycy? Gazetkę sieci supermarketów Tesco. Magazyn pobił pod względem czytelnictwa nawet tabloid The Sun, a Financial Times ogłosił, że Tesco stało się wpływowym właścicielem medialnym – czytamy w gazeta.pl
Od początku tego roku do września magazyn sieci Tesco zanotował wzrost liczby czytelników o 8 proc., co w sumie daje mu 7,2 mln osób. To więcej niż jakakolwiek brytyjska gazeta lub czasopismo – wynika z raportu czytelnictwa National Readership Survey cytowanego przez Financial Times. Dla porównania, flagowy tabloid Ruperta Murdocha The Sun trafia z każdym swoim pojedynczym numerem do mniejszej liczby osób - 7,1 mln. Ale ciągle przoduje, jeżeli chodzi o zaangażowanie. Tabloid czytany jest bowiem średnio przez 29 minut, a magazyn sieci handlowej - 16 minut.
Co stoi za sukcesem magazynu Tesco? Ogólne problemy, z jakimi zmaga się dziś prasa (spadek wpływów z reklamy i konkurencja w postaci Internetu), ale i „nadzwyczajne imperium w całym kraju”. Jak informuje portal, gazeta – nomen omen darmowa – wydawana jest dwa razy w miesiącu i dostępna w ponad 800 sklepach w całej Wielkiej Brytanii. Magazyn zawiera zwykle wywiady ze znanymi osobami, przepisy kulinarne i porady. (es)