TikTok chce zwiększyć przejrzystość reklam

dodano: 
24.05.2022
komentarzy: 
0

W maju 2022 roku TikTok poinformował o wprowadzeniu funkcji „Informacje o tej reklamie”. Serwis chce, by użytkownicy lepiej rozumieli, jak działają reklamy na platformie.

TikTok w komunikacie zapowiada zwiększenie przejrzystości praktyk reklamowych i zapewnia, że ma na uwadze bezpieczeństwo użytkowników.

Platforma z krótkimi formami wideo przekazuje, że „dokłada starań, by zachować transparentność w zakresie sposobu gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych reklamowych”. Pomocna ma być w tym funkcja „Informacje o tej reklamie”. Dzięki niej użytkownicy mają móc dowiedzieć się więcej na temat personalizacji reklam w serwisie.

Każdy będzie mógł kliknąć w dowolną reklamę, która pojawi się w jego kanale, i dowiedzieć się, dlaczego to właśnie on jest jej odbiorcą.

Nową funkcję TikToka można znaleźć po kliknięciu w opcję „Udostępnij” znajdującą się w prawym, dolnym roku reklamy lub po dłuższym naciśnięciu na reklamę.

Rozwiązanie umożliwia zapoznanie się z parametrami, które zostały wykorzystane do wyświetlenia danej reklamy (np. wiek przypisany do konta użytkownika zgodny z kryteriami wyświetlania reklamy ustawionymi przez reklamodawcę czy też jego zainteresowania). Dzięki tej funkcji można także uzyskać dostęp do ustawień personalizacji reklam i wprowadzić zmiany swoich preferencji oraz przejść do strony „Reklamy a Twoje dane”, która pomoże zrozumieć, w jaki sposób TikTok wykorzystuje dane użytkownika do celów reklamowych.

TikTok przekazuje, że funkcja jest już dostępna w Europie, a w najbliższych tygodniach zostanie wprowadzona na całym świecie. Platforma wideo zapowiada także prace nad kolejnymi narzędziami, które mają pomóc członkom społeczności zrozumieć, dlaczego widzą określone reklamy, rozszerzać swoje rozwiązania na nowych rynkach i kontynuować współprace z partnerami branżowymi w ulepszaniu rozwiązań w zakresie przejrzystości reklam.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin