TikTok zapowiada zmiany dotyczące bezpieczeństwa

dodano: 
09.02.2022
komentarzy: 
0

8 lutego 2022 roku TikTok opublikował raport dotyczący egzekwowania zasad społeczności za trzeci kwartał 2021 roku. Serwis przekazał także wyniki działań na rzecz walki z dezinformacją na temat COVID-19. Platforma zapowiada także szereg zmian, które mają zapewnić jeszcze przyjaźniejsze i bezpieczniejsze środowisko dla użytkowników. Przy okazji Dnia Bezpiecznego Internetu serwis społecznościowy we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę zainicjował kampanię edukacyjną pod hasłem „#TYdzieńBezpiecznegoInternetu”.

TikTok zapowiada m.in. wzmocnienie polityki związanej z niebezpiecznymi zachowaniami i wyzwaniami. Platforma zamierza traktować te zagadnienia bardziej rygorystycznie, a także wyróżnić ten aspekt w swoich zasadach. Serwis chce także ułatwić użytkownikom dostęp do nowych wytycznych.

Co więcej, portal chce wyraźniej podkreślić, że nie wyraża zgody na nienawistne zachowania wobec różnych zbiorowości obecnych w serwisie, m.in. posługiwanie się w stosunku do innych użytkowników niewłaściwymi zaimkami lub imionami (np. sprzed zmiany płci), a także postawy mizoginiczne oraz wspieranie lub promowanie terapii konwersyjnej wobec osób nieheteronormatywnych. Niedopuszczalne zachowania zostaną lepiej opisane.

Zmiany obejmą także obszar bezpieczeństwa, dostępności i integralności platformy. Poza wykrywaniem praktyk uzyskiwania nieautoryzowanego dostępu do serwisu, jego treści, kont, systemów lub danych, a także używania go do działalności przestępczej, TikTok będzie także edukować społeczność, a także monitorować i reagować na cyberincydenty. W tym celu tworzy specjalne centra w Waszyngtonie, Dublinie i Singapurze.

TikTok zamierza także na bieżąco usuwać z rekomendowanych treści te, które mogą być nieodpowiednie dla ogółu odbiorców.

Aplikacja zapowiada też zmianę podejścia do treści związanych z zaburzeniami odżywiania. Do tej pory platforma usuwała treści, które promowały zburzenia odżywiania, teraz będzie zdejmować także materiały świadczące o zaburzeniach odżywiania u ich autora. W tej kwestii serwis będzie współpracować z ekspertami ds. żywienia, lekarzami i badaczami.

Zapowiadane modyfikacje mają zostać dodane w najbliższych tygodniach.

W ramach kampanii edukacyjnej zorganizowanej z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu, obchodzonego 8 lutego, serwis zaprosił popularnych twórców do stworzenia materiałów, które dotyczą tematów takich jak: internetowe wyzwania, fake newsy i dezinformacja, cyberprzemoc, promowanie szkodliwych wzorców wyglądu i dbałość o cyfrowy dobrostan. By dotrzeć z tymi przekazami do jak największej grupy odbiorców, serwis promował treści edukacyjne formatami reklamowymi. TikTok uruchomił także landing page akcji dostępny w sekcji „Odkrywaj” na platformie.

Z raportu TikToka za trzeci kwartał 2021 roku wynika, że globalnie ponad 91,4 mln filmów zostało usuniętych, co stanowi 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów. Naruszały one bowiem zasady społeczności lub warunki świadczenia usług. Serwis przekazuje, że 95 proc. treści zostało usuniętych jeszcze przed ich zgłoszeniem. W poprzednim kwartale z serwisu zniknęło 93 proc. materiałów. Z kolei 93,9 proc. wideo, które naruszały regulaminy, zdjęto z serwisu w ciągu 24 godzin od publikacji. Odsetek usuniętych treści, które nie zostały jeszcze wyświetlone, wyniósł 88,8 proc. Co więcej, 3,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych platformy.

Centrum informacyjne TikToka na temat COVID-19 w trzecim kwartale 2021 roku odwiedzono na całym świecie prawie 2,9 mln razy, a banery kierujące do sekcji zostały dodane do ponad 3,5 mln filmów i wyświetlono je ponad 22,6 mld razy. Od lipca do września 2021 roku za szerzenie nieprawdziwych informacji dotyczących epidemii i szczepień usunięto ponad 46,5 tys. filmów. (as)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin