TikTok pokazuje, jak dba o różnorodność i inkluzywność

dodano: 
20.05.2022
komentarzy: 
0

TikTok podczas wydarzenia TikTok Diversity Meet-up podsumował swoje działania na rzecz różnorodności i inkluzywności w serwisie, a także zapowiedział dalsze aktywności w tym zakresie. Platforma społecznościowa nawiązała partnerstwa z takimi organizacjami pozarządowymi jak think-tank Diversity Hub, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Grupa Stonewall i Fundacja Sukces Pisany Szminką. 

TikTok przekazuje, że publikujący w serwisie twórcy coraz chętniej podejmują „trudne” tematy. Jak czytamy w komunikacie serwisu, w ciągu ostatniego roku popularność hashtagów związanych z niepełnosprawnością wzrosła na polskim TikToku o ponad 65 proc. (hashtag #niepelnosprawnosc ma 46 mln odsłon, a #autyzm prawie 40 mln). Serwis przekazuje też, że znacznie wzrosła popularność hashtagów związanych z obcokrajowcami, których jest ponad dwa razy więcej, a szczyt ich popularności nastąpił w ostatnich miesiącach w związku z wojną w Ukrainie i zaangażowaniem w pomoc wschodnim sąsiadom. Czytamy, że rośnie także popularność TikToka wśród osób nieheteronormatywnych – powiększa się grupa używanych hashtagów o te bardziej szczegółowo odpowiadające na potrzeby tej grupy.

Z okazji Miesiąca Dumy obchodzonego w czerwcu TikTok w tym roku planuje kolejne „tęczowe” aktywności. Twórcy opowiedzą o swoim coming-out’cie i o tym, co dla nich oznacza bycie osobą Dumną. W działaniach wspierać serwis będzie Grupa Stonewall.

W sierpniu twórczynie i twórcy LGBT+ z regionu Europy Środkowo–Wschodniej spotkają się podczas festiwalu Prague Pride 2022, gdzie będą dzielić się ze społecznością TikToka swoimi wyjątkowymi doświadczeniami i historiami.

W ramach współpracy z Fundacją Sukces Pisany Szminką TikTok zaangażuje się natomiast m.in. w projekt Fun. Tech. Future, oferujący pomoc zawodową dla osób opuszczających pieczę zastępczą i z rodzin wykluczonych ekonomicznie lub terenów wykluczonych komunikacyjnie, właśnie wkraczających w dorosłość. To program stworzony dla osób w wieku 18-21 lat, które potrzebują̨ motywacji, konkretnej wiedzy oraz profesjonalnego wsparcia, by zbudować kompetencje potrzebne do wejścia na rynek pracy i usamodzielnić się.

Po stronie TikToka poza sfinansowaniem cyklu warsztatów będzie zaangażowanie pracowników jako wolontariuszy i mentorów.

TikTok  podejmuje też współpracę z Diversity Hub, czyli organizacją wspierającą biznes w budowie otwartej, inkluzywnej kultury organizacyjnej. W ramach partnerstwa oba podmioty skupią się na dzieleniu się dobrymi praktykami w zakresie budowy kultury otwartości oraz promowaniu wzorców w zakresie inkluzywnej komunikacji biznesu na platformach cyfrowych. Co więcej, partnerzy będą wspólnie tworzyć przestrzeń uczenia się i wymiany doświadczeń pomiędzy organizacjami, współpracując przy organizacji cyklicznych wydarzeń D&I Business Insights oraz przy organizacji największej w tej części Europy biznesowej konferencji poświęconej tematyce zarządzania różnorodnością – D&I Changemakers.

TikTok podpisał także Kartę Różnorodności, inicjatywę pod patronatem Komisji Europejskiej, tworzącą sieć współpracy pracodawców otwartych na różnorodność, zobowiązanie do tworzenia równościowych rozwiązań systemowych i budowania inkluzywnej kultury organizacyjnej, a także promowania i upowszechniania zarządzania różnorodnością w Polsce. Koordynatorem Karty Różnorodności w Polsce jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin