sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok wprowadzi wkrótce obowiązkowe reklamy personalizowane dla użytkowników

TikTok wprowadzi wkrótce obowiązkowe reklamy personalizowane dla użytkowników

Od 15 kwietnia 2021 roku TikTok uniemożliwi swoim użytkownikom wyłączenie zbierania danych służących do późniejszego wyświetlania reklam spersonalizowanych – podaje theverge.com. Oznacza to, że wkrótce korzystający z aplikacji zobaczą takie reklamy na podstawie ich aktywności bez względu na to, czy wyrażają na to zgodę – czytamy.

Dowiadujemy się jednak, że użytkownicy wciąż będą mogli kontrolować to, czy TikTok personalizuje reklamy na podstawie danych pobranych z innych witryn – serwis nie zabroni wyłączenia śledzenia aktywności w ramach innych aplikacji. Źródło tłumaczy, że wiele innych platform, takich jak Twitter, Facebook czy Instagram, działa już w ten sam sposób.

Theverge.com przytacza zapewnienia rzecznika serwisu, który twierdzi, że zmiana ta wciąż wiąże się ze zobowiązaniem portalu do „poszanowania prywatności swoich użytkowników”. „Będziemy nadal zachowywać przejrzystość dotyczącą praktyk w zakresie prywatności danych i wspierać użytkowników za pomocą naszego centrum bezpieczeństwa” – źródło przekazuje wypowiedź dalej.

Czytamy też, że aktualizacja ta może być powiązana z modyfikacjami koncernu Apple, który planuje wprowadzić niebawem do swoich systemów operacyjnych aktualizacje na urządzenia mobilne. Theverge.com wyjaśnia, że po tych zmianach aplikacje będą musiały za każdym razem pytać użytkowników o zgodę na śledzenie aktywności w innych programach „w celu kierowania reklam”. Aplikacje, które nie dostosują się do nowych warunków, będą usuwane lub zawieszane w App Store. Źródło podkreśla przy tym, że coraz więcej osób wyłącza możliwość gromadzenia danych o ich aktywności na innych platformach.

Zobacz również: TikTok ogranicza reklamy środków odchudzających, aby chronić użytkowników przed spadkiem samooceny

(kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj