Trójmiejskie marki na FB - raport

dodano: 
21.05.2012
komentarzy: 
0

AA Cosmetics, Ziaja, Batycki, House, Cropp, Reserved, Er­go Hestia, Meritum Bank, Amber – te 9 trójmiejskich marek zbadała pod kątem obecności na Facebooku firma Insource. Raport zarzuca im głównie nieregularność w działaniu, niedostosowanie przekazu do charakteru marki i angażowanie fanów tylko za pomocą konkursów. Są jednak wyjątki od reguły.

„Wpisy pojawiają się w różnych odstępach czasowych, cza­sami są to nawet odstępy tygodniowe. Brak jest również zaangażowania w dni wolne od pracy” – zauważa Magdalena  Pawłowska, dyrektor firmy Insource. Dobrą taktyką według Pawłowskiej nie jest sytuacja, w której potencjalni klienci firmy in­teresują się muzyką i są nastolatkami, a na fanpage'u firmy umieszczane są wpisy dotyczące życia dorosłych osób. „Podobnie klientów firmy sprzedającej luksusowe wyroby nie obchodzą wpisy o festynach, ale raczej informacje o ekskluzywnych pokazach mody” –  tłumaczy. Co do konkursów, radzi, by nie organizować ich za często, bo okaże się, że fani są z marką tylko po to, by zdobywać nagrody.

Pawłowska zaznacza jednak, że wśród 9 badanych marek znalazły się i takie, które komunikację na Facebooku prowadzą w sposób ciekawy. Należy do nich House, który angażuje swoich fanów poprzez interesujące materiały zdjęciowe oraz wi­deo. Ich przekaz jest przy tym ściśle związany z charakterem marki i tym, co konsumenci w marce lubią najbardziej – czytamy w dzienniku. Poza tym marka „wychodzi poza ramy Facebooka”, bo przez swoich ambasa­dorów - fanów, uczestniczy w różnych wydarzeniach, dzieląc się informacja­mi i wrażeniami ze społecznością fanpage'a. Przedstawicielka Insource podkreśla, że „planując działania w social mediach, trzeba brać pod uwagę strategię bizne­sową i wizerunkową firmy. W przeciw­nym razie działania mogą przynieść in­ny od oczekiwanego efekt”. Dodaje ponadto, że trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ na efekty w przypadku mediów społecznościowych czeka się dłużej niż zwykle. (es)

Źródło:

Gazeta Wyborcza Trójmiasto, jak sobie radzą trójmiejskie firmy na Facebooku, na podstawie raportu „14 dni z życia trójmiejskich marek na Facebooku”, Sławomir Sowula, str 16, 21.05.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin