O rebrandingu i zmianie podejścia firm do odświeżania wizerunku marki pisze Kamila Liszczyna na łamach Marketingu w Praktyce. Autorka utrzymuje, że do niedawna firmy bały się radykalnej zmiany wizerunku, jednak dla wielu z nich zmiana ta stała się koniecznością.
Jak podkreśla Liszczyna, markę można „odświeżyć” lub radykalnie zmienić, a rebranding bywa czasem konieczny z kilku powodów. Wśród nich autorka wymienia przede wszystkim błędy w stworzeniu poprzedniego wizerunku marki, konieczność dostosowania się do zmian na rynku, zmianę profilu działalności firmy czy przejęcia i fuzje.
Większość tekstu zajmuje analiza działań rebrandingowych dokonywanych przez polskie firmy, takie jak TP SA, Idea, PKN Orlen i Kredyt Bank. Wniosek z analizy jest jeden – rebranding to trudna sztuka, często dość ryzykowna. Jednak przy dobrze zaplanowanych działaniach proces ten, jak przekonuje autorka, może się udać . (ał)