Truth About Youth – badanie millenialsów i pokolenia Z

dodano: 
27.10.2016
komentarzy: 
0

Organizatorzy konferencji Truth About Youth spróbowali na nowo zdefiniować pokolenia Z i millenialsów, przedstawiając wyniki badania przeprowadzonego przez McCann Truth Central we współpracy m.in. z polskim oddziałem McCann & MRM.

Szacuje się, że na świecie żyje około 1,8 mld ludzi w wieku od 15 do 30 lat. Millenialsi i pokolenie Z stanowią blisko ¼ ludności ziemi – w Polsce jest to ponad 11 mln osób. McCann Truth Central przebadał 33 000 ludzi z 18 krajów – w tym 11 000 w grupie wiekowej 16-30 – by określić cechy wspólne przedstawicieli pokoleń millenialsów oraz Z i unaocznić różnice między nimi.

Badanie pokazało, że polscy przedstawiciele wspomnianych pokoleń wpisują się w ogólne trendy, jednak różnią się w pewnych kwestiach od reszty świata. Młodzi Polacy mniej dbają o relacje rodzinne – ta wartość znalazła się dopiero na 8. miejscu wśród ich priorytetów na przyszłość (tę odpowiedź wskazało 18,9 proc. ankietowanych), podczas gdy globalnie relacje rodzinne są ważne dla 35 proc. młodych osób.

Polskich millenialsów i pokolenie Z różni od ogółu rówieśników nie tylko podejście do rodziny, lecz także do zdrowia i statusu społecznego. Polacy bardziej cenią pieniądze niż brak chorób – 37 proc. odpowiedziało, że kluczowym elementem przyszłości będzie dla nich komfort materialny, podczas gdy jedynie 27 proc. młodzieży z innych krajów uznało to za najważniejsze. Na zdrowie wskazało 44 proc. młodych na świecie.

Co ciekawe, pomimo ogromnego rozwoju i rozpowszechnienia mediów społecznościowych, blisko połowa młodych Polaków w wieku 15-24 (46,6 proc.) uważa, że najlepszą formą wyrażania siebie i relacji międzyludzkich jest kontakt osobisty lub rozmowa telefoniczna, stawiając ją znacznie wyżej od dyskusji poprzez różnego rodzaju komunikatory i aplikacje. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin