Twiplomacy: UNICEF, UN i Davos organizacjami międzynarodowymi najchętniej śledzonymi na Twitterze

dodano: 
20.11.2013
komentarzy: 
0

Wyniki badań przeprowadzonych przez Burson-Marsteller wskazują, że @UNICEF jest najchętniej śledzoną na Twitterze organizacją międzynarodową, z ponad dwoma milionami obserwujących ją użytkowników. @UNICEF zajął również drugą lokatę, po Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (@CERN), pod względem skuteczności – tweety obu organizacji są przekazywane dalej średnio ponad 100 razy.

„Zrozumienie mediów społecznościowych oraz ich użycie jest dziś konieczne dla efektywnej realizacji strategii komunikacji” – powiedział Don Baer, Chairman and General Director Burson-Marsteller. „Nasze najnowsze badanie pokazuje, w jaki sposób organizacje mogą używać Twittera w nowatorski sposób, korzystając z jego innowacyjnych funkcji, takich jak hashtagi, sesje pytań i odpowiedzi czy kampanie wiadomości bezpośrednich, dzięki którym komunikacja może być bardzo efektywna, niezależnie od liczby użytkowników śledzących dany profil” – dodał z kolei Jeremy Galbraith, General Director Burson-Marsteller na region EMEA. I zauważył: „Ciekawa jest obserwacja, że choć aż połowa szefów organizacji międzynarodowych prowadzi swoje osobiste konta na Twitterze, niewielu z nich robi to samodzielnie”.

Inne, ważne wyniki badania:

    • Nabil Elaraby, sekretarz generalny Ligi Państw Arabskich, dzięki 346 tysiącom followerów jest najchętniej śledzonym na Twitterze przywódcą organizacji międzynarodowej
    • Christine Lagarde, szefowa Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW), oraz sekretarz generalny NATO Anders Fogh Rasmussen zajmują drugą i trzecią lokatę, a każde z nich jest obserwowane przez ponad 150 tysięcy użytkowników
    • Organizacje międzynarodowe, które zarejestrowały się na Twitterze w 2007 r. i na początku 2008 r. należą dziś do tych, które są najbardziej popularne. Pięć z nich: @UNICEF, ONZ (@UN), Światowe Forum Ekonomiczne (@Davos), Urząd Wysokiego Komisarza ONZ ds. Uchodźców (@UNHCR) oraz organizacja ekologiczna WWF (@WWF), ma po ponad milion followerów. Wszystkie organizacje międzynarodowe są łącznie obserwowane przez 18.325.589 użytkowników Twittera.
    • Spośród dwóch miast, w których zlokalizowanych jest najwięcej organizacji międzynarodowych, prowadzi Genewa. Dzięki łącznej liczbie 6,19 miliona followerów wyprzedza ona Nowy Jork, który może poszczycić się „jedynie” 5,59 miliona użytkowników.
    • Pięćdziesięcioro przywódców organizacji międzynarodowych ma osobiste konta na Twitterze, które prowadzą samodzielnie lub z pomocą własnych zespołów. Twitter odegrał kluczową rolę w wyborze nowego szefa Światowej Organizacji Handlu (WTO) Roberto Azevedo, który tweetuje jako @WTODGAzevedo. Pierwszym posunięciem nowego sekretarza generalnego Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD), Mukhisa Kituyi, było założenie osobistego konta na Twitterze, @UNCTADKituyi.
    • Badania wykazały, że Sekretarz Generalny Wspólnoty Wschodnioafrykańskiej jest najbardziej zaangażowanym w interakcje spośród szefów wszystkich organizacji międzynarodowych. Ponad 65% tweetów Richarda Sezibera to odpowiedzi na wiadomości do innych użytkowników. Ogólnie rzecz biorąc, organizacje międzynarodowe są mniej chętne do konwersacji na Twitterze niż ich przywódcy, z chlubnym wyjątkiem Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (@Eurocontrol), która udziela odpowiedzi na pytania dotyczące opóźnień lotów od 2010 roku, gdy erupcja wulkanu Eyjafjallajökull na Islandii utrudniała podróże lotnicze w Europie.

     

      Światowe Forum Ekonomiczne (@Davos) i organizacja @GlobalFund niedawno uruchomiły kampanie wiadomości bezpośrednich, docierając do swoich najbardziej wpływowych followerów na Twitterze
      i promując swoje raporty oraz kampanie. Te dwie organizacje jako jedne z niewielu, umożliwiają każdemu użytkownikowi Twittera przesłanie do nich wiadomości bezpośredniej, co pozwala stworzyć efektywny kanał komunikacji obustronnej.

      „Uznanie należy się menedżerom mediów społecznościowych, w każdej z opisanych organizacji, którzy, oprócz pozostałych obowiązków, są często jedynymi osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie kont na Twitterze i na innych platformach. Organizacje, które poświęcają najwięcej zasobów na prowadzenie komunikacji w mediach cyfrowych, w nadchodzących latach okażą się najbardziej efektywnymi na tym polu” – podsumowuje Matthias Lüfkens, szef Digital Practice EMEA w agencji Burson-Marsteller i autor raportu.

      Pełna wersja wyników badania Twiplomacy jest dostępna na stronie: http://twiplomacy.com.

      Agencja Burson-Marsteller przeanalizowała na początku listopada 223 konta 101 organizacji międzynarodowych.

      komentarzy:
      0
      Graficzne pułapki CAPTCHA
      Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
      X

      Zamów newsletter

       

      Akceptuję regulamin