Twitter informuje, jak alerty wpływają na otwieranie linków przed udostępnieniem

dodano: 
25.09.2020
komentarzy: 
0

Twitter podzielił się spostrzeżeniami na temat skuteczności alertów dotyczących artykułów, które użytkownicy chcą podawać dalej bez otwierania linku do tekstu i czytania go – podaje socialmediatoday.com. Dowiadujemy się, że narzędzie to zaczęło funkcjonować w czerwcu 2020 roku.

Źródło: socialmediatoday.com

Czytaj również: Twitter testuje możliwość decydowania, kto będzie mógł odpowiedzieć na tweet

Jak podaje Twitter, 40 proc. częściej użytkownicy otwierają artykuł, gdy zobaczą powiadomienie. Ogólny odsetek osób czytających tekst przed retweetowaniem wzrósł o 33 proc. Niektórzy użytkownicy natomiast rezygnują z wysyłania dalej tweetów, kiedy otworzą daną wiadomość.

Socialmediatoday.com pisze, że dane te podkreślają wartość prostych podpowiedzi, by zastanowić się nad tym, co rozpowszechnia się w mediach społecznościowych.

Czytamy, że podobne działanie zastosował wcześniej Facebook, który dodał wyskakujące okna do postów, które zostały zakwestionowane przez niezależne weryfikatory faktów, zachęcając użytkowników do ponownego przemyślenia tego, czy chcą kliknąć „udostępnij”.

Czytaj też: Facebook będzie wyświetlać powiadomienia przy udostępnianiu starszych artykułów

Dowiadujemy się dalej, że Twitter pracuje teraz m.in. nad udostępnieniem opcji z alertami wszystkim użytkownikom na całym świecie (obecnie aktualizacja jest dostępna tylko w aplikacji na system Android). Źródło dodaje, że takie działania mogą pomóc w skutecznym zabieganiu szerzenia się dezinformacji – czytamy. (kd)

Źródło:

socialmediatoday.com, Twitter Shares Insights into the Effectiveness of its New Prompts to Get Users to Read Content Before Retweeting, Andrew Hutchinson, 24.09.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin