YouTube ogłosił oficjalne rozszerzenie funkcji testowania porównawczego o możliwość sprawdzania skuteczności różnych tytułów filmów. Opcja, która była dostępna dla niewielkiej grupy twórców od lipca 2025 roku, jest teraz do dyspozycji wszystkich użytkowników platformy posiadających dostęp do zaawansowanych narzędzi w YouTube Studio.
Rozwiązanie to ma na celu ułatwienie wyboru optymalnych tytułów, które skutecznie przyciągną uwagę widzów. Użytkownicy mogą bowiem testować do trzech różnych tytułów, miniaturek lub kombinacji obu elementów dla filmów długometrażowych.
Serwis wyjaśnia, że proces testowania jest prosty. Wystarczy, że twórca prześle do trzech różnych opcji do sprawdzenia, a YouTube będzie równomiernie prezentował je widzom przez maksymalnie dwa tygodnie. Po zakończeniu tego okresu system automatycznie przeanalizuje wyniki i wybierze tę wersję, która wygeneruje najdłuższy czas oglądania. Wybrana opcja zostanie automatycznie zastosowana do ostatecznej wersji filmu.
Wyniki testów są jasno przedstawione. Opcja „Zwycięzca” oznacza, że dany wariant zdecydowanie przewyższył pozostałe w generowaniu czasu oglądania na jedno wyświetlenie. Z kolei wynik „Wydajność na tym samym poziomie” informuje, że wszystkie opcje osiągnęły podobne rezultaty, bez statystycznie istotnej różnicy.
W przypadku niejednoznacznego wyniku, gdzie nie da się wskazać wyraźnego zwycięzcy, system ustawi jako domyślną pierwszą przesłaną kombinację tytułu i miniaturki. Istotny jest także fakt, że twórcy zawsze mają możliwość ich ręcznej zmiany, niezależnie od wyników testu.

Źródło: support.google.com
YouTube zaleca, aby w celu uzyskania jednoznacznych wyników testować warianty z wyraźnymi różnicami kreatywnymi, na przykład zmieniając tło lub nakładki tekstowe. Brak zwycięzcy może wynikać też ze zbyt małej liczby wyświetleń do osiągnięcia istotności statystycznej lub podobnej efektywności wszystkich wariantów.
Platforma podkreśla, że czas oglądania, a nie tylko wskaźnik CTR (Click-Through Rate), jest kluczową metryką w testach. Dobre tytuły i miniaturki mają za zadanie nie tylko zachęcać do kliknięcia, ale przede wszystkim informować o treści, co przekłada się na wysokiej jakości zaangażowanie i długotrwały sukces wideo.
Funkcja testowania jest dostępna wyłącznie w YouTube Studio na komputerze stacjonarnym. Można jej używać dla publicznych filmów długometrażowych, archiwalnych transmisji na żywo oraz odcinków podcastów. Testy nie są dozwolone dla filmów oznaczonych jako treści dla dorosłych, „Made for Kids” ani w przypadku filmów prywatnych. (ao)
Źródło: support.google.com, You can now A/B test titles and thumbnails on your videos!, 8.12.2025


