W dodatku „Nieruchomości” Życia Warszawy można przeczytać o odświeżaniu wizerunku pośredników obrotu nieruchomościami. Janusz Schmidt, prezes Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami, zwraca uwagę na to, iż obecny wizerunek pośredników ma swoje źródło w początkowych latach kapitalizmu, kiedy stanowisko to obejmowały osoby przypadkowe, bez odpowiedniego przygotowania.
WSPON postanowiło pokazać elementy, z których składa się prawdziwy wizerunek osób pracujących w tej branży. Długofalowy zakres działań, który Stowarzyszenie przeprowadzi wraz z wybraną agencją PR, będzie obejmować zarówno projekty zmian na płaszczyźnie zewnętrznej (bliskie kontakty z mediami), jak i wewnętrznej (lifting logo, stworzenie nowych elementów identyfikacji korporacyjnej, takich jak: wizytówki, tablice, projekty ogłoszeń, plakatów reklamowych).
Stowarzyszenie chce uświadomić odbiorcom swoich usług m.in. to, że uregulowania prawne rynku nieruchomościami należą do najnowocześniejszych w Europie, a w zawodzie pośredników wymagane jest wykształcenie wyższe. Ponadto organizacja chce przeprowadzić działania szkoleniowe, skierowane do banków i deweloperów. Jak pisze autor – „(…) dzięki profesjonalnej pracy kształtowania wizerunku korzyści odniosą zarówno pośrednicy, jak i ich klienci”. (jk)