Uczelnie otwarte na media społecznościowe

dodano: 
16.02.2012
komentarzy: 
0

„Uczelnie wyższe lubią Facebooka” – informuje Dziennik Polski. Prym w zdobywaniu fanów wiodą uniwersytety z Krakowa, ale profil założony na FB ma już 60 proc. polskich uczelni publicznych.

„Publiczne uczelnie wyższe całkiem nieźle odnajdują się w nowych realiach komunikacyjnych” – twierdzi Emanuel Kulczycki, adiunkt w Instytucie Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i autor raportu „Uczelnie wyższe w mediach społecznościowych”. Jeżeli chodzi o liczbę fanów, to najwięcej ma ich Uniwersytet Jagielloński – z raportu wynika, że 8 lutego było ich ponad 10 tys. Na drugim miejscu pod tym względem jest Akademia Górniczo-Hutnicza (nieco ponad 9 tys. fanów), a na trzecim – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Tuż za podium znalazła się Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.

Kulczycki dodaje jednak, że w porównaniu do uczelni amerykańskich, polskie ciągle bardzo słabo do promocji swoich wyników naukowych wykorzystują Twittera. Tylko 14 proc. placówek ma na nim konto. Lepiej jest z YouTube – swój kanał posiada 31 proc. uczelni. Zamieszczają na nich głównie filmiki i relacje wideo dotyczące życia akademickiego. Uczelnie coraz chętniej zakładają także blogi (AGH), konta na NK.pl (Uniwersytet Ekonomiczny), niektóre mają nawet profil na GoldenLine (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie). (es)

 

Źródło:

Dziennik Polski, Uczelnie wyższe lubią Facebooka. Rzadziej promują się na Twitterze, Katarzyna Klimek-Michno, str. 5, 16.02, 2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin