Udany event
Anna Chądzyńska, dyrektor marketingu centrum handlowego Wola Park, pisze na łamach tygodnika Media i Marketing o tym, jak zorganizować udany event, jak uniknąć pułapek i kontrolować wyniki. Aby nie wpaść w pułapkę marketingu eventowego, należy wszystko dokładnie przemyśleć i zorganizować, bo „każdy event jest inny” i musi być zaplanowany odrębnie. W przeciwnym razie „po kilku dniach od eventu zacznie się seria rozczarowań”. Pierwsza zasada to jasno zdefiniowany cel organizowanego wydarzenia np. poprawienie wizerunku firmy, czy promocja nowego produktu. Ważne jest również określenie grupy docelowej i właściwa organizacja tzn. dobór organizatora, miejsca, czasu, programu i prowadzącego imprezę. Event nie może się odbywać w tym samym czasie, co jakaś inna, konkurencyjna impreza. „Czwarta reguła dotyczy public relations. Bardzo ważne jest, aby osoba odpowiedzialna w firmie za kontakty z mediami uczestniczyła w procesie planowania oraz realizacji eventu – ze względu na jakość informacji przekazywanych mediom” – radzi Anna Chądzyńska.