.

 

Udany rok polskiego PR-u

dodano: 
17.10.2008
komentarzy: 
4

Miesięcznik Press opublikował kolejny roczny ranking wyników finansowych polskich firm public relations. Przychody agencji napawają optymizmem, pisze Joanna Sędek.

Rok 2007 był dla PR-owskiej branży czasem udanym. Z danych zebranych od 36 polskich agencji wynika, że ich łączny przychód wyniósł 171 mln zł, a wartość rynku usług public relations wzrosła względem 2006 roku o 25% i wyniosła 350 mln złotych, czytamy w opisie badania.

Wszystkie agencje, poza jedną – Edelman, której mimo to przychód był większy o 35% r/r - odnotowały w 2007 roku wzrost zysku. Największy wzrost przychodów odnotowały natomiast Genesis PR ( o 141 %) i Weber Shandwick (o 112 %). A miejsce lidera pod względem przychodów agencja Sigma oddała firmie Partner of Promotion.

Dlaczego rok był dla firm public relations taki udany? Przyczyn wymienianych przez autorkę jest kilka – po pierwsze koniunktura gospodarcza poprzedniego roku. Po drugie, przyczynił się do tego wzrost liczby klientów, do których dołączyła między innymi administracja samorządowa. (ał)

Pierwsza dziesiątka agencji o najwyższym przychodzie w 2007 roku (w tys. zł)
 
Partner of Promotion - 14 129
Sigma International Poland - 10 429
Multi Communications - 10 000
Edelman Polska - 9 244
Headlines - 8 551
On Board Public Relations – 7 844
Profile - 7 599
Weber Shandwick - 7 314
PRIMUM  – 7 200
Twenty Four Seven PR - 6 676

Błąd w tekście dotyczący wzrostu przychodów agencji Weber Shandwick i Genesis PR został poprawiony. Za błąd przepraszamy. 

Źródło:

Press, Klienci dopisują, Joanna Sędek, 15.10.08, s.111
komentarzy:
4

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
18.10.2008
0:29:54
Karol
(18.10.2008 0:29:54)
ciekawy i miarodajny ranking; wzrost przychodów jest wynikiem dobrej koniunktury gospodarczej; prawdziwa weryfikacja nastąpi wtedy kiedy nastanie kryzys; firmy, które osiągną wzrost w trudnych czasach,będą mogły mówić o prawdziwym SUKCESIE
17.10.2008
11:27:18
mów mi łoś
(17.10.2008 11:27:18)
Czy agencje nadal wpisują jakie chcą dane finansowe do tabelki, czy ktoś ogląda ich bilanse? Jeśli łączny przychód 36 polskich agencji wyniósł 171 mln zł, to chyba jest pomyłka - "wzrost przychodów Genesis PR ( o 141 mln zł) i Weber Shandwick (o 112 mln zł)" - nie milionów, a tysięcy?
17.10.2008
11:23:02
nowy
(17.10.2008 11:23:02)
Największy wzrost przychodów odnotowały natomiast Genesis PR ( o 141 mln zł) - to chyba pomyłka. Z taka dynamiką przychodów to byłby rekord galaktyki.
17.10.2008
10:50:36
K.
(17.10.2008 10:50:36)
"Największy wzrost przychodów odnotowały natomiast Genesis PR ( o 141 mln zł) i Weber Shandwick (o 112 mln zł)." - chyba sie komus tysiace z milionami pomylily... nie?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin