niedziela, 7 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościUnia zmienia zasady promowania żywności

Unia zmienia zasady promowania żywności

Jak informuje Rzeczpospolita, Komisja Europejska do końca 2012 roku zaproponuje zmiany dotyczące promocji unijnej żywności. Według urzędników kampanie prowadzone przez poszczególnych producentów są mało skuteczne, do tego Unia nie określiła rynków spoza Wspólnoty, kluczowych dla działań promocyjnych.

Zdaniem KE producenci żywności prowadzący kampanie współfinansowane przez Unię są mało aktywni na rynkach zewnętrznych. Niewystarczająco podkreślają także fakt, że promowane produkty pochodzą z Unii.

Zmiany w sposobie promocji unijnej żywności wejdą w życie najwcześniej w 2014 roku. Komisja Europejska ma już za sobą pierwszy etap  w pracach nad ich wprowadzeniem – konsultacje społeczne dla producentów żywności, urzędów i organizacji społecznych. Wśród 173 odpowiedzi na pytania dotyczące kierunku rozwoju promocji unijnej żywności 9 pochodziło z Polski. Nasz kraj w oficjalnym stanowisku proponuje, aby o promowaniu poszczególnych produktów decydowały organizacje branżowe, a nie urzędnicy. Unijne dofinansowanie do promocji regionalnej i ekologicznej żywności powinno wzrosnąć z 50 do 60 proc. (ks)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj