Upadek czy transformacja?

dodano: 
21.12.2004
komentarzy: 
0

Brief zamieścił krytyczną opinię Lecha C. Króla (creative group head Euro RSCG Warsaw) na temat książki Państwa Ries „Upadek reklamy i wzlot public relations”. Recenzent ma za złe autorom książki, „że wywołują niepotrzebną wojnę pomiędzy reklamą a PR”, że twierdzą jednoznacznie, iż za sukcesem marek stoi wyłącznie PR pomijając przy tym innowacyjność produktów czy reklamę, tak jak choćby w przypadku Macintosha czy Intela. Król twierdzi, że „kryzys, który dotyka reklamy, dotyczy również PR oraz każdej formy komunikacji komercyjnej” i jako przyczynę podaje problem z definiowaniem treści przekazu marketingowego oraz mało wiarygodnych komunikatów. Dalej czytamy, że „marketing musi dorosnąć. Musi nauczyć się komunikacji dojrzałej. Musi wytworzyć nowy rodzaj argumentacji motywującej konsumentów do zakupu”. Według niego, wcale nie mamy do czynienia z upadkiem reklamy, lecz z procesem transformacji, który zmieni oblicze całego marketingu, w tym reklamy i PR-u. Król pisze również, że ogromnie ceni sobie „koncept pozycjonowania autorstwa Państwa Ries (…) i trudno przecenić jego rolę we współczesnym marketingu, jednak walka pomiędzy reklamą a PR wydaje mu się czymś absolutnie zbędnym. Skoncentrowaniem się na objawach choroby, zamiast na jej przyczynach”.

Źródło:

Brief, Raz- dwa- trzy: schudłeś i ty!, 25.12.04, s.58
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin