Urszula Podraza: Efektywność konferencji prasowych spada

dodano: 
06.12.2012
komentarzy: 
2

„Dla działu PR, którym kieruję przygotowanie konferencji oznacza kilkanaście godzin pracy i wydatek kilku tysięcy złotych, a jej efekt bywa porównywalny z przygotowaniem i dystrybucją informacji prasowej, co jest znacznie tańsze i łatwiejsze logistycznie” – przyznaje Urszula Podraza, rzecznik prasowy, kierownik działu PR Kraków Airport.

Od kilku lat obserwuję spadek efektywności konferencji prasowych. To przede wszystkim konsekwencja cięcia kosztów w redakcjach, gdzie coraz mniej osób ma do przygotowania coraz więcej materiałów. W takiej sytuacji przeznaczenie kilku godzin na obsługę konferencji nie opłaca się ani dziennikarzowi, ani redakcji. Dla działu PR, którym kieruję przygotowanie konferencji oznacza kilkanaście godzin pracy i wydatek kilku tysięcy złotych, a jej efekt bywa porównywalny z przygotowaniem i dystrybucją informacji prasowej, co jest znacznie tańsze i łatwiejsze logistycznie.

Krzysztof Jakubiak, szef PR-u korporacyjnego w Polpharmie, twierdzi, że konferencje prasowe trącą banałem i radzi je unowocześnić.

Nie oznacza to jednak, że zupełnie zrezygnowałam z tego narzędzia komunikacji z mediami. Organizuję konferencje rzadko, w wyjątkowych wypadkach, które spełniają następujące kryteria: wydarzenie jest ważne dla społeczności Krakowa i Małopolski i ma znaczenie ponadlokalne. Tak było z podpisaniem przez nas umowy z Bankiem Pekao SA na emisję obligacji, przeznaczonych na sfinansowanie rozbudowy lotniska. Był to temat bliski lokalnej społeczności i naszym pasażerom (rozbudowa to wyższy komfort obsługi, nowe kierunki i więcej miejsc pracy) i atrakcyjny dla dziennikarzy piszących o gospodarce w mediach ogólnopolskich (jedna z największych komercyjnych niepublicznych emisji obligacji w Polsce w ostatnich latach).

Ze względu na specyfikę branży zastępuję konferencje prasowe innymi działaniami, bardziej atrakcyjnymi dla dziennikarzy. Na szczycie listy są prezentacje w strefie airside portu lotniczego. Możliwość wejścia na płytę lotniska, zrobienia zdjęć samolotów, rozmów z załogami czy „przejażdżka” po drodze startowej przyciąga największe telewizje informacyjne, radiowców, prasę regionalną, dziennikarzy portali internetowych i spotterów, którzy zdjęcia i relacje publikują na swoich blogach, forach tematycznych i w serwisach społecznościowych. W przypadku przylotów ciekawych maszyn, jak Suchoj Superjet 100 Aeroflotu operujący z Krakowa do Moskwy czy lotowski B787 Dreamliner, liczba chętnych znacznie przekracza nasze możliwości operacyjne. Okazji przyciągnięcia mediów na lotnisko można znaleźć sporo - inauguracyjne rejsy, praca służb lotniskowych od kuchni (szczególnie atrakcyjni są strażacy oraz sokolnik i jego podopieczni), przygotowania do „akcji zima”, itp. itd. Praktycznie nie ma miesiąca, by nasz dział nie organizował wejścia na płytę lotniska dla dziennikarzy. Takie wydarzenia wymagają od nas sporo pracy (procedury lotniskowe to temat na osobny tekst), ale efekt wart jest zachodu. Poza ciekawymi publikacjami i dobrymi relacjami z dziennikarzami budujemy kapitał na przyszłość – media coraz lepiej znają i rozumieją specyfikę naszego działania.

Organizuję również cyklicznie spotkania z kierownictwem lotniska w formie śniadań lub lunchów dla prasy. Dziennikarze lokalni cenią sobie możliwość rozmowy w luźniejszej atmosferze z osobami podejmującymi strategiczne decyzje w firmie. Takie spotkania zawsze odbywają się w centrum miasta, blisko siedzib redakcji.

Urszula Podraza, rzecznik prasowy, kierownik działu PR Kraków Airport

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
06.12.2012
17:49:40
pepe
(06.12.2012 17:49:40)
poprzednik ma racje. nie rozumiem dlaczego tego typu osoba i jej przemyslenia sa publikowane - ok, publikowane, ale z zaznaczeniem "what not to do". p. Podraza jest ekspertem watpliwej jakosci, znanym w Krakowie głownie jako autorka porazki wyborczej Wojewody Kracika, ktory kandydowal na Prezydenta ww miasta, a p. Podraza byla jego doradca PR (za nasze pieniedze warto dodac - poniewaz zostala zatrudniona w Urzedzie przed samymi wyborami, a potem zaraz po nich, zalatwiono jej prace na lotnisku Balice). PROTO - prosimy o wiecej jakosci!!!!!!!!!!!!!!
06.12.2012
10:15:26
chris
(06.12.2012 10:15:26)
Tekst można skrócić do: "Organizuję konferencje rzadko, w wyjątkowych wypadkach, które spełniają następujące kryteria [:] wydarzenie jest ważne dla społeczności [...], atrakcyjne dla dziennikarzy. Brawo. To się nazywa dojrzałość w PR...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin