Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ruszyli z kolejną edycją Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa. Projekt zaplanowano na lata 2025-2029 i będzie on realizowany w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego.
2 października 2025 roku w Centralnym Domu Technologii w Warszawie odbyła się oficjalna inauguracja Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa. Członkowie organu zostali powołani podczas seminarium MarCom Sills. W gronie ekspertów znaleźli się przedstawiciele związani ze środowiskiem komunikacji marketingowej – szkół i uczelni, instytucji publicznych, prywatnych firm oraz organizacji branżowych.
Rada będzie pełnić kluczową funkcję w dostosowywaniu kwalifikacji pracowników i przedsiębiorców do potrzeb rynku. Zajmie się m.in.:
- realizacją ogólnopolskiego badania branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego,
- analizą luk kompetencyjnych,
- przygotowywaniem rekomendacji dotyczących kluczowych umiejętności,
- realizacją inicjatyw upowszechniających, takich jak Dni Kariery w Komunikacji Marketingowej w regionach.
Według Pawła Tyszkiewicza, przewodniczącego Rady Sektorowej oraz dyrektora zarządzającego SAR, Sektorowa Rada ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa to bardzo istotny organ, który odpowiada na potrzeby ważnego obszaru polskiej gospodarki. Zgodnie z przedstawionymi przez Tyszkiewicza danymi, w 2023 roku rynek reklamy był wart niemal 12 mld zł, a na koniec lipca 2024 roku w sektorze komunikacji marketingowej zarejestrowanych było ponad 250 tys. podmiotów. „To ogromna skala i jednocześnie wyzwanie – musimy zapewnić ludziom pracującym w branży narzędzia, które pozwolą im rozwijać kompetencje w tempie odpowiadającym zmianom rynkowym” – mówi przewodniczący organu.
Rada ma skupiać się zarówno na diagnozie sytuacji, jak i budowaniu trwałej więzi między edukacją a rynkiem pracy. To szczególnie ważne w kontekście kształcenia przyszłych specjalistów w szkołach i na uczelniach.
>>> Szukasz pracy w branży komunikacji marketingowej? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!
SAR i IAB Polska prowadzą radę od 2019 roku. Od tamtej pory organ zrealizował szereg inicjatyw, które miały istotny wpływ na rozwój sektora komunikacji marketingowej w Polsce.
W nowej edycji w prace rady zostaną zaangażowane uczelnie, szkoły, pracodawcy, eksperci rynku pracy oraz przedstawiciele administracji i organizacji branżowych. Projekt ma być realizowany z poszanowaniem zasady równości szans i dostępności. (ao)


